Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettbilder-berättelser
Läst 6227 ggr
enbartmalin
0

Presentation av Malins djur

Jag får ofta frågan om hur många djur jag har och vilka. När jag väl besvarat den frågan kommer ofta frågon om djuren i sig, så nu gör jag en presentation av dom! :)

Hälsningar Malin

enbartmalin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hundar: Inom min familj finns det 5 hundar varav en är min egen. Vi har 3 Mudi: Iris, Tekla och Zacko. 1 Schappendoes: Fi och min Pudel Tjipp.

2 av min mors hundar bor här nästan konstant då jag tränar/tävlar dom, mendans dom andra två är här mer sällan.

Hälsningar Malin

enbartmalin
0

Pudel: jag har haft pudel sen jag var 14, han är 9 år nu och har varit med mig jämt sen jag fick honom. Vi tävlde i agility tills han fick en skada så nu får han ta det lugnt.

En lite lätt rå bild på honom ;)

Hälsningar Malin

enbartmalin
0

Fi: Fisan har jag numera och tävlar då min mor inte har tid och inte är så road av agility som hennes hund är. Fi är en utmärkt agility hund, vi började tävla i våras och på 5 tävlingar har vi lyckats få 4 pinnar och blivit uppflyttade i hoppklassen, för er som inte kan agility får man pinne när man blir felfri och hamnar på bra placering. Vissa kämpar hårt för att få endast EN pinne, men allt är Fis förtjänst må jag säga!

Hälsningar Malin

enbartmalin
0

Tekla: Tekla är en väldigt speciell hund, hon trivs inte hemma med konkuransen från dom andra Mudisarna och vill hellre vara här. Tekla är en riktig liten fegis, hon är rädd för människor och hundar men allt eftersom hon bor här mer och mer blir hon socialare av min träning, vi har kommit långt! Tekla är till och med rädd för mina djur. Hon får panik om en gerbil kommer fram till henne och vill klättra, mina kaniner har jagat henne genom lägenheten ett antal gånger bara för dom vill hälsa men inte hon.

Hälsningar Malin

enbartmalin
0

Tengil: Tengil är en hemelin, han köptes på mitt jobb så jag fick chansen att hantera honom på jobbet redan från tidig ålder. Denna kaninen accepterar ALLT, barn kan gå med honom som en handväska och han bara hänger på. Han kan gå lös utomhus utan att rymma och är helt enkelt underbar!

Tengil har en förkärlek till krukor… Av någon konstig anledning. Får han chansen så sitter han i en.

Hälsningar Malin

enbartmalin
0

Dr Cox: Cox är lilla monstret jämfört med Tengil, Han vill inte kela, har massor med spring i benenen och skulle han få chansen när vi är ute hade han kutat för glatta livet! Cox är en dvärg vädur.

Hälsningar Malin

enbartmalin
0

Lajra: Lajra är en Guldhamster, hennes liv går ut på att rymma, det enda hon gör när hon är vaken är att försöka ta sig ut ur buren(Akvariet). i början tyckte jag synd om henne och ändrade om, flytta henne till större osv. men med tiden har jag vant mig, hon hade kunnat bor i ett 300 liters akvarie och ändå försökt att rymma. Denna ulltussen är min mors favorit av ALLA djuren.

Hälsningar Malin

enbartmalin
1

Åke&Ethel: två roborovski dvärg hamstrar som inte bor hos mig. Dom är på utlåning hos en tös som ska lära sig ansvar. Just nu har dom 4 bebisar som alla redan är tingade. Det tog lång tid innan Åke och Ethel fick ungar och under en utställning fick Ethel helt plöttsligt pungkulor när dommaren tittade igenom "henne", vi trodde då jag gett henne fel hamster men nej, åke var åke och ethet var en hane. Jaha tänkte jag, inga bebisar här. Men någon vecka senare så kom det bebisar. Udda? Jo då var Åke en hona! Slutsatsen, honan ser ut som en hane och hanen ser ut som en hona!

Hälsningar Malin

enbartmalin
0

Gerbilerna: Ester, Algot, Malte och Valdemar. Efter månag om och men har jag "bara" dessa kvar. Ester är min ängel som hänger med på min axel jämt, ute som inne. Algot, Malte och Valdemar är mina monster ;)

Hälsningar Malin

enbartmalin
0

Grön Anolis: även kallad snoppen av en vän. Jag älskar reptiler men när man inte har plats eller tid för en massa reptiler då jag älskar gangare mer fick det bli en lite söt ödla.

Hälsningar Malin

enbartmalin
0

Sebramössen Gp&Pg, Pg(Pretty Girl) är min Sebrahona som just nu har 4 småttingar tillsammans med Gp(Girl power, jodå han är en hane). Gp är just nu utkastad ur boet men ungarna är snart redo att komam ut och leka och då får han vara med igen. Vetenskapligt namn är Lemniscomys barbarus. Dom härstammar från afrika, blir ca 10 cm långa med lika lång svans och lever i ca 2-3 år.

Hälsningar Malin

enbartmalin
0

Stäpplämmlarna, Nu är dom bara 2. Från att ha varit jag vet inte hur många med jag vet inte hur många bebisar så har jag endast 2 kvar. Från början var dom ur trevliga och jätte tama(Egen uppfödda) men nu är dom bitska små kryp som går till attak. Något har slått slint då deras syskon(enligt dom nya ägarna) är suuper trevliga! En artikel jag skrivit om dom finner du här!

Hälsningar Malin

enbartmalin
0

Pygmémössen, Den afrikanska pygmémusen är förmodligen den minsta gnagaren och ett av de minsta däggdjuren i världen. En pygmemus blir mellan 3- 8 cm stor, mina är ca 4 cm. Dom blir runt 1 år och upp till 2 år i fångenskap. Färgerna att välja på är agouti eller blue agouti vilket jag har. Dessa djur anser jag att man skaffar för att ha något fint att titta på. Dom är inga kel djur. :)

Hälsningar Malin

enbartmalin
0

FetsvansGerbil/Duprasi, Voldemort bor ensam som många frågar över, det är för att han bodde med sina syskon tills dom dödade varandra en efter en och han var den sista överlevande. Hur det kunde gå så långt kan jag inte svara för, endast den förra "ägaren" kan det. Han är en riktigt tervlig prick om du tar upp honom på dagen, foglig och trevlig och accpeterar allt. MEN se upp för att stoppa ner handen när han vaknat efter 22, då går han till attak. Jag vet inte varför dom har sådant beteénde. Min plan är att importera ett eller 2 avelspar för att sprida denna härliga art lite :) När det blir vet jag dock inte..

Hälsningar Malin

enbartmalin
0

Persisk Jird, Saffran och Kanel är det senaste tillskottet i min familj, jag har inte lärt mig så mycket om dom än(Utöver det jag kan läsa mig till). I det vilda bor dom i turkiet och är spridda i några länder där runt. Dom kan bli upåt 7 år gammla, blir ca 15 cm stora med en svans som är 15% längre än kroppen. Som jag har förstått det är dom lättare på främlingar än gerbiler. Du ska kunna sätta in en ny i en grupp utan problem. Om matbeståndet inte räcker till eller det är trångt för dom slutar dom pruducera ungar. Dom bits i stort sätt aldrig och är väldigt fredliga djur.

Hälsningar Malin

enbartmalin
0

Nu tror jag att jag har fått med alla och hoppas inte jag glömt någon ;)

Hälsningar Malin

LisaF
0

vilka coola olika blandningar du har av djur :)  Vissa hade jag aldrig ens hört talas om :D

/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus

LisaF
0

vart kan man köpa Jirdar? Hittar inga uppfödare eller något.. Vart köpte du dina :) ? De är ju för söta!Skrattande

/ Lisa

enbartmalin
0

#18 Du får nog satsa på import om du vill ha jirdar ;) Det finns inga uppfödare i svergie.

Hälsningar Malin

Thenightwof
0

Vilka sötnosar, massor av exotiska djur. (:

Pose-idon
0

Jättefina djur :) Sebramössen var underbart söta Kyss

//Elin

enbartmalin
0

#21 Det är fruktansvärt vackra djur! :)

#20 tack tack :)

Hälsningar Malin

Duracells-Gerbiler
0

Jätte fina djur du har :) Zebramössen var riktigt söta :)

Har också en Iris här hemma, en toypudel ;)

LisaF
0

#19    Import ifrån…? :)

/ Lisa

enbartmalin
0

#24 Ja där du hittar, tyska mässor brukar vara bra.

Hälsningar Malin

Solaika
0

Jirdarna ser verkligen ursnälla ut när man ser deras ögon :) Och pygmémössen.. *käääär* Jag har försökt övertala min karl länge att jag ska få köpa ett par pyggisar men han tvärvägrar Skrikandes

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

enbartmalin
0

#26 Åh gud dom är ju inte mycket extra jobb! ;D Varför får du inte ha piggysar!? Du kan smuggla in utan att han ens märker dom ju ;)

Hälsningar Malin

Loveofmylife
0

Vart kan man köpa pygmémöss?

enbartmalin
0

#28 Lättare jag frågar var du bor så kan jag savara på närmsta uppfödare, vi är itne så många.

Hälsningar Malin

Pose-idon
0

#28 Jag tror inte det bara är att köpa. Dom är nog lite ovanligare så du måste nog köpa av uppfödare. Och om man ska ha en djursort man inte haft tidigare så ska man läsa mycket för att se om det är ett djur som passar en själv :)

//Elin

enbartmalin
0

#30 Helt rätt Elin :)

Hälsningar Malin

Loveofmylife
0

Okej tack för svar :P

enbartmalin
0

#32 Du svarade inte på var du bodde och då kan jag inte heller rekomendera någon uppfödare :)

Hälsningar Malin

Pose-idon
0

Jag läste om gerbiler. Tyvärr så läste jag böckerna som sa att gallerbur vad bra >.< och sen litar om man på ***** djuaffärer så är ju galler bra Skrikandes Fast nu ska jag inte go O.T :)

//Elin

enbartmalin
0

#34 Man måste skapa sig en egen uppfattning om djuren och oftast lär man sig mest om dom när man väl har dom men med det säger jag itne att man inte ska läsa på sig. Att leta upp mycke fakta från olika författare är viktigt.

Hälsningar Malin

Pose-idon
0

#35 Precis, och nu har jag lärt mig att inte lita på vad vissa djuraffärer säger:)

//Elin

Louen
0

Hon bor i Laholm, tillsammans med mig Malin ^^

enbartmalin
0

Åhå. Ja då är det mig eller Ante hon kan köpa av :)

Hälsningar Malin

Gerbilflicka
0

Ah, vilken underbar blandning av djur du har Malin! Dromde sjalv om liknande men sen blev det bara massor av gerbiler istallet, haha. Skrattande

emwa
0

Underbara djur! Jag blev riktigt fascinerad av pygmémössen! Jag måste bara fråga, är de luktfria som gerbiler eller luktar de mycket?

MVH Emmy/ cikorias.blogg.se
[kaniner och gerbiler]

enbartmalin
0

Emma, ja det är lätt för att fastna för gerbiler.. :)

#40 Dom luktar mer än gerbiler men mindre än möss. Jag använder trä flis för spån luktar mer. Det håller sig fräsht, bajset trillar mellan och lägger isg på botten. Dom är rätt små och ger inte jätte mycke lukt från sig. Städar varannan till var fjärde vecka hos dom.

Hälsningar Malin

southdakota
0

Villka fina djur du har, Stäpplämmlarna var ju underbart söta. Glad

emwa
0

#41 Aha, okej. Låter inte så illa :)

MVH Emmy/ cikorias.blogg.se
[kaniner och gerbiler]

Solaika
0

#27 Min knäppa karl tycker att det räcker med tjugotalet gerbiler.. Kan du förstå? Tungan ute

Does it become a walk?

/Ida

enbartmalin
0

#44 Du frågar fel person =P

Hälsningar Malin

Solaika
0

Hahaha, jag menar det. Kanin vill jag oxå ha men neeejdå

Does it become a walk?

/Ida

[Tassy]
0

oh, nu blev jag lite extra kär i min karl ;D han vill också ha mera djur, och det är samma sorter vi spanar på Skrattande

Vippelicious
0

Snäälla visa mer av din underbara fetsvans! :D Jag är kär på riktigt! Sen gärna en bild på terrariet/avkariet om det går Oskyldig

Medarbetare på fantasy.ifokus

Solaika
0

Haha.. jag kan förstå varför min karl inte vill ha mer djur.. han tycker man blir låst.. fast ett par pyggisar låser en ju inte mer än gerbisarna Oskyldig

Does it become a walk?

/Ida

Gerbilflicka
0

Haha, ni borde lana min kille alltsa… han vill ha fler djur men det vill INTE jag! Tungan ute Eller jo, jag vill ha fler djur… men jag vill inte ha fler burar.

sissie
0

Mycket gulliga djur du har, Malin. Attt du hinner med är en gåta dock. Skulle själv aldrig klara av det.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

enbartmalin
0

#51 Äh en runda om dagen till varje bur för vatten/mat koll och sen kelar man med dom när man inte har bättre för sig :P

Städning varje måndag, beroende på hur många burar som behöver städas tar det mellan 1-3 timmar + städning av lägenhet efteråt. :)

Att tillägga är ju att en hel del av mina djur är inte hanterbara och kräver inte den uppmärksamheten. :)

Hälsningar Malin

[SarahOhrn]
0

Malin, vet du någon som föder upp pygmémöss här i närheten av Göteborg? Det finns inge här vad jag hittat men kan ju kolla… Annars får jag helt enkelt kolla med Kent o Kerstin när jag ska norrut! :)

enbartmalin
0

2 i sthlm och 2 i skåne.

Ska du köpa i sthlm hade jag köpt från Cecilila

Annons från Cecilia

Hälsningar Malin

[SarahOhrn]
0

#54 Okok ! :)