Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettburar-inredning
Läst 1225 ggr
Joohannaa
0

Stora burar till gerbiler

Jag tänkte snart skaffa två nya gerbiler och tänker också köpa en stor bur till dom. Ungefär som en rått bur (minst 90cm lång och 60 cm hög, gärna större). Fast det måste ju vara en bur med väldigt litet galler.

Det vore jätte snällt ifall någon/några visste några bra internet butiker som säljer rått burar. (Vill ej köpa begagnat) =) Tack på förhand!

Thenightwof
0

Ska du köpa en råttbur till dina gerbiler ska det inte vara gallerbur.
Har du gerbiler innan och ska köpa två till och introducera dom med varann? Isåfall vilket kön är det på dem?

southdakota
0

Hej, kul att du planerar att skaffa gerbiler!

Råttburar är inte lämpliga, vill du ordna något stort och lyxigt, satsa på ett stort akvarium. Skrattande

Skulle tippa på att ett nytt stort akvarium kostar ungefär lika mycket som en råttbur.

De älskar och behöver gräva gångar, så fyll akvariet med några decimeter hårdpackat spån. De är precis som råttor flockdjur och ska alltid bo flera tillsammans, honor ska helst leva två och två, medan hanar kan leva i något större grupper. Glad

Glöm inte att uppdatera oss och visa lite bilder på dina små parvlar när de är hemkomna.

Joohannaa
0

Okej tack för hjälpen. :) Jag har haft två gerbiler förut men som har dött och därför planerar jag att köpa nya. Kommer köpa två honor, syskon också. :)

Visst kan jag bjuda på bilder när jag har fått gerbilerna, men det blir inte för än i sutet av augusti. :P