Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettbeteende-temperament
Läst 834 ggr
Sabrina88
0

Lite frågor, hjälp!

Undrar bara vad det är för skillnad mellan en hona & hane ?

OCH;

kan man ha en hona & hane i samma bur? eller måste det vara samma kön för å trivas bäst?

Tacksam för svar :)

emwa
0

Jag tycker inte att det är någon större skillnad på honor och hanar, så det kan jag inte svara på.

Om man har en hona och en hane i samma så blir det ju ungar, och det är ju inte så bra om det inte är ett avelspar.
Samma kön ska det vara :)

MVH Emmy/ cikorias.blogg.se
[kaniner och gerbiler]

[Tassy]
0

Precis som emwa säger bör de vara av samma kön för att undvika ungar, de är gnagare och parar sig om och om och om igen, och det sliter fruktansvärt på honan.

Rent mentalt tycker jag att honorna är något aktivare, men knappt märkbar skillnad, och väldigt individuell.

Duracells-Gerbiler
0

Det är knappt någon skillnad mellan könen, men honorna tycker jag är lite mer livligare. Men allt beror på individen :)

southdakota
0

Jag märker ingen större skillnad mellan könen, det spelar ingen roll vilket man väljer.

De kan inte bo tillsammans hela livet, då får mamma mus ungar jämnt vilket som sagt väldigt jobbigt  för henne. Ska du ha ungar kan de sitta i avelspar, då låter man föräldrarna uppfostra första kullen tillsammans, tar ut pappan innan andra kullen föds och sparar en dotter från första kullen som barnpiga.