Mår de dåligt av det?
Jag läser ganska ofta här i trådar att "(..)..hellre det än en resa dit..(..)" t ex. Mår gerbiler dåligt av att åka bil?
Jag hade en som jag var tvungen att åka ganska mycket fram och tillbaka med under en kort period, viss hon rörde sig väldigt mycket i lådan, men det gör de ju i vanliga fall också.. ?
Kände att jag behövde få svar, om de mår dåligt av det, och om det är så för alla. ?
/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus
Jag tror det är olika. Lämnade igår över två hanar till Sissie, de hade åkt bil ner i två dagar och tyckte INTE om det alls. Båda betedde sig helt knäppt och var liksom inte sig själva.
Men vissa av min har inte tyckt illa om det alls vad jag märkt. Så jag tror det är individuellt.
Som sagt: Det är olika. Lägg ner kartong, toa/hushållspapper och/eller grenar så dom har saker att pyssla med.
//Elin
Jag flyttar mina djur ofta eftersom jag är ute och "visar upp dom" genom SSV.
Enligt mig vänjer sig djuren, lite stressade första gången men som sagt vänjer dom sig. I mina ögon är gerbilerna dom som är lugnast och tål mest av alla mina djur(Utom kaninerna).
Hälsningar Malin
Jag åker ju på utställingar med mina nästan 1 gång i månaden, men har bara varit iväg med gerbilerna 1 gång hittils men dom grävde runt lite sen la dom sig och sov.
#2 joo jag lägger alltid ner lite mat, papper, o dyligt..
--
Men man får ju hoppas att de vänjer sig, för jag när jag köpte dem hade de en ca. 40 minuters bilresa tillsammans. Och det kändes som om det gick bra.
Men när hon Själv skulle åka kanske hon stressade eftersom om va ensam?
/ Lisa
Så kan det ju va, allt blir ju läskigare när man är ensam :)
Det är väldigt olika ja. Jag har gerbiler som inte bryr sig om att resa, men jag har också haft gerbiler som har hatat det. En del blir livrädda, andra är coolugna.
Jag tror inte det är så stressande, mina brukar vara hellugna. 
okej, hur märker man att de inte tycker om att resa?
Något speciellt, förutom hetsiga och stressiga rörelser?
/ Lisa
#9 Dom som spinger omkring och undersöker tror jag är dom som inte bryr sig. Sitter dom däremot ihoptryckta och ser halvt illamånde ut så ror jag dom inte tycker om det :)
//Elin
#1 Dom var helt annorlunda idag. Muffin halvsov i armvecket på min son Alexander
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
#11 Oh så mysigt :D Då är dom sig själva igen ^^