Hope har blivit mamma :)
Nu har Hope börjat föda sina små bebisar :D
Uppdaterar senare om hur många det blev :)
Tjoho! Du får visa bilder senare. Så spännade! 
//Elin
Det piper lite då och då :) Har henne precis brevid mig.
Jag fick en hamsterkull inatt ochså så det kommer bli full rulle här om några veckor :p + en valp som kommer om 2v.

Va kul :-) Hoppas allt går bra :-P Sen vill vi se bildbevis sen oxå 
Vad roligt! Får vi se hur många det blev då :)
Än så länge har det kommit 2st :) men det borde väll komma fler med tanke på den jätte magen hon hade :p Nu ska jag inte störa mer fören ikväll, bild kommer nog tidigast imorgon. Beroende på hur Hope reagerar på att ha mig i närheten.
5st har det kommit nu och jag tror hon är klar :)
Fable får inte vara med i boet så han har byggt ett eget i ett annat hörn :p

åååhhh kul Grattis till dig med…. då blir det en massa bebisbilder här sen då 
7st har hon fått!!! Jag räknade fel :p Fast en kommer dö för den var väldigt svag, rörde sig knappt.
Va söta små knubbiga bebisar ^^
//Elin

så söta…. mina hona har flyttat sina bebisar, tyvärr missade jag det… bara upptäckte det nyss… Så nu ligger dom inne i ett hus, och jag kan inte se dom… Men har byggt ett eget hus som jag ska ställa in imorrn, med ett lock som tak…. får se om hon boar i det sen istället… tar inte ut det gamla huset dock
Men då hade jag rätt!! Haha! :D
Även om en dog :( Synd :(
Hälsningar Malin
Vad kul! Söta småttingar. 
Då kan vi väl gissa färger?
Typ 3 ljusa och 3 svarta.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Gissa på ni ;) Jag har ingen aning om vad dom är för färger än :p
Jag tror dom 2 mörkaste blir nogBlack gissar jag på.
//Elin
Det är 3st som är mörka och 3 lite ljusare. Bara det blir en black hane och en burmese hona blir jag glad :p så dom får en varsin kompis av en annan färg :)
Så söta :) Synd att en dog :(
Nu blir jag snart trött på Hope!! Hon gräver i boet så unganra flyger iväg! Varför gör hon så? Jag blir hela tiden tvungen att lägga tillbaka dom i boet och det är rätt störande..
Glömde säga att hon bär inte tillbaka ungarna heller..
det är fullt naturligt att de gräver i boet så att ungarna flyger åt alla håll.
Däremot bör hon ju samla ihop dem efter en stund. Var det din hona som är väldigt ung? Kanske hon inte är redo att sköta om en kull isåfall?
Du har ingen form av bolåda att erbjuda mamma mus?

Så gjorde min Lina med sin första kull och även i början med den andra. Sedan tog jag en gammal ordentlig kartong som jag bara gjorde ett hål på ovansidan i och stoppade ner boet där i. Då slutade det fara ungar åt alla håll. Innan dess höll vi på att förlora lilla Mimmi för att hon blev utkastad och jag upptäckte inte det förrän hon hade hunnit bli kall. Nu gick det bra ändå. Men testa att ge dem en kartong eller ett hus med hål ovanpå och inte på sidan.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
#22 Honan är inte ung, hon är 9,5 månad och detta är första kullen. Men nu ligger hon hos ungarna. Det var hanen som var ung :)
Vet faktist inte om hon skulle samla ihop dom eftersom jag lägger tillbaka dom hela tiden så dom inte ska frysa ihjäl.
#23 Ska testa att ge henne ett hus :)

Ta ett hus med öppningen ovanpå som sagt.. Lina hade öppningen på framsidan o då for ungarn åt alla håll :P
Does it become a walk?
/Ida
#24 Jaha, ursäkta. Det är så många kullar kors och tvärs nu så jag blir alldeles snurrig 

min unga hona har dom än så länge samlade… väntar med spänning tills ikväll när mina barn går till sin pappa då jag ska ta en kik på ungarna och ta kort
En låda hjälpte ju inte så mkt. Dom flyger som vantar ur boet ändå…. :/ Jag ska vara borta 2 dagar nu så då kan jag inte passa dom hela tiden..
#28 Gjorde du hål i locket? Alltså ovanpå?
//Elin
Har bytt till en annan karton som jag gjorde så det bara är ett litet hål som hon kan komma in genom så nu bör dom inte kunna flyga ut :)
Mina honor brukar lägga dem i sandskålen som är köpt på ikea och där ligger de så fint så =) testa med det kanske ?
#31 väldigt bra tips :D Fast fick ta ur min när ungarna ville ut på utfärd ^^ Då var det inte långt dom kom :P
Jo man får ta ur dem sen när de vill röra på sig såklart =)

Ja den skålen är poppis. Hade sån till sandskål åt Tova när hon hade bebisarna.. men hon tyckte minsann att ungarna skulle ligga där i så det var bara att hälla ut sanden.
Does it become a walk?
/Ida
Nu har ungarna inte flygit iväg ur boet något mer :) Så det lådan jag gjorde funkade bra.
#35 Vad skönt!
//Elin
Du får komma med fler bilder Royalz! Älskar bebisbilder.
Wrooom!

Grattis! Morbror Carat hälsar
!
Nya bilder kommer imorgon när jag kommer hem :)
Va söta! Inte för att vara dum, men det ser ut som en av dem har spetsiga öron! 
//Elin
#41 haha :p
Dom mörka är black va? :)
#42 Är dom rosa på magen är dom augoti, är dom svarta/mörka på magen är dom black
Hälsningar Malin
Fast det kunde jag komma burmese och cp agouti med :) Vi får se!
//Elin
Dom är rätt mörka överallt, men kan vara något ställe som är liiite ljusare, men dom är ju så små än :)
Ta bild på magarna med så kanske man kan se vad det är för färger du har där :)
Hälsningar Malin
Vad söta. Dom mörka är nog Black eller Burmese. Dom 2 ljusa gissar jag på är cp agouti. ;)
//Elin
Dom är gråa på magen :)

Samma grå som på ryggen eller ljusare?
Does it become a walk?
/Ida
Ljusare :)

Hm.. knepigt.. både black o burmese är ju helfärgade även om magen. Fast bebisarnas pigment kanske kommer liite senare på magen än på ryggen.
Does it become a walk?
/Ida
Körvel var ljusare, men han var lite mörkare precis vid doftköteln eller var man ska säga.
//Elin
Dom har blivit mörkare på magen nä vad dom var förut, så dom blir nog mörkare om ett tag :)
Så då är dom mörka burmese eller black? :)

Mörknar dom om magen så är det nog burmese eller black.. annars kan det vara agouti. De bär inte gener för slate? Tycker de är aningens ljusa för black.
Does it become a walk?
/Ida
#54 Troligast ;)
//Elin
Mamman har slate 3 generationer bakåt så då kanske det inte kommer?
#58 Hon KAN bära på g. Men om det ska vara slate måste pappan bära på g med. (gråa genen)
//Elin
Vilka färger är den grå genen då?
Pappan har Topas, Dove, Grey agouti på 3 generationen :)
#60 Grey agouti har gg i genkoden så

Lilla g är den grå genen. Så har både mor o far den i släkten så är det fullt möjligt att det kan bli slate. Men det visar sig med tiden ;)
Does it become a walk?
/Ida
Nån som vet färgerna nu ? :)
dom mörka är som jag sagt hela tiden: Black! :D Dom ljusa vet jag inte riktigt, men det syns om några dagar;)
//Elin

Jag är inte så säker på att de är black faktiskt. Tycker de är väl gråa. Men jag ska inte säga säkert. Det tar nog ett par dagar till innan man kan se säkert.
Does it become a walk?
/Ida
Bara dom inte är agouti så är jag nöjd :p

Inget illa ment.. men om de hade varit det då? 
Does it become a walk?
/Ida
dom ljusa är nog CP agouti.
Är lite inne på solaikas spår jag med, visst kan det vara black, men jag tror de är en smula bleka ;) med andra ord burmese
Undrar också vad det är för fel med agouti. Det är en jättefin färg.
//Elin
#72 Jag tycker inte agouti är så fint, det är bara det :)

#75 Du är KNÄPP
Agouti som är så vackra 
Does it become a walk?
/Ida
#76 Du gillar ju inte vacka PEW ;)
//Elin
jag gillar inte nuttar så värst *duckar och springer iväg*
Haha, det finns alltid någon färg man inte tycker om :)
#79 javisst, likväl som man har sina favoritfärger :)
Tycker inte heller så mycket om agouti =P

jag tror med på burmese och cp agouti. cp agouti är jättefina tycker jag =)
cp agouti är finare är vanligt agouti :) Tur att dom är honor så då får en bo ihop med Hope sen :)
Jag gissade rätt på att det kudne bli cp agouti
cp agouti är jättefint, min kompis har ju en light cp agouti. :)
//Elin
Black och cp agouti skulle jag tro :)
Hälsningar Malin
Aww, så söta dom är!
Ja visst är dom :)
Det är 2 ljusa tjejer och 1 mörk. Resten pojkar :)
En ljus hona kommer få bo kvar med Hope iaf :) Sen om det är black så får en hane bo med Fable.
Sa ju att det var black ;)
//Elin

dom ljusa ser nog mer ut att vara siameser

Jo, nu börjar de se svarta ut. De kommer ju bära på cp-gener så det bleker dem aningens.
Tycker inte de ljusa ser siameser ut faktiskt.. de är för bruna.. men bilder kan luras.
Does it become a walk?
/Ida

jo lite för bruna men de ser inte ut som cp agouti iaf och tror inte burmese heller,,,väldigt klurigt
ojjojojo känns som om jag skulle säga något nu skulle det bli med sån där röst man använder till små söta bebisar&djur !
Jättesöta, black- honan måste känna sig utenför eftersom hon är den enda av honorna som är black. :P
#97 Mamman är ju black.
//Elin
#98 jo, men asså av ungarna.
Det är bara att vänta och se vad dom ljusa små töserna är för färg :)
Jag släpper ju ihop Hope och Fable ett tag per dag. Och idag råkade jag glömma bort att Fable var på Hope och bebisarnas sida så skyndade mig till buren. Men då var både Hope och Fable i boet, är det bra? Vågar jag släppa ihop dom helt nu?
#101 Troligen, sålänge han inte skadar dom så borde det väl gå?:)
//Elin
Jag har iaf tagit bort gallret mellan dom nu för jag behöve det. Men dom ligger båda i boet så det borde nog gå bra :)
Dumma Fable hade bärt iväg en liten ljus tjej och lagt i ett hörn så hon var jätte kall :( Levde gjorde hon så la tillbaka henne i boet..
Det är blir så ibland, har hänt här med.
Hälsningar Malin

Så söta dom är :)

Due… hur beter sig din hona när du grejjar med ungarna, eller tar du ut henne varje gång?
Jag tar ut henne varje gång, och har gjort det sen dom var nyfödda. Men om jag bara kollar så alla är där så kollar hon bara vad jag gör sen går hon iväg och gör något annat :)

ok, filippa, krafsar mig på händerna när jag är där och lägger rätt ungarna som hon ibland sprätter iväg eller glömmer av… ibland glömmer hon dom inne i huset eller tvärtom, då brukar jag plocka dit det som hon glömt, Då brukar hon krafsa lite på mig, men jag har även fått ta upp ungarna för henne och bara undersöker dom när jag lägger tebax dom.
Tänkte ta en rejäl titt på dom idag, så då kommer jag dock ta ur filippa.
Din hona är väll också väldigt ung? Kan ju vara en av orsakerna :)

mm jo, jag antar att det är så…

dom ljusa kanske är agouti cp bärare. så de ser ljusare ut??
Dom ljusa är Burmese har jag fått reda på nu :)

jaha ja! hehe enklare än vad man trodde då.
Tyckte väl att det var Burmese när jag såg bilderna. :P
//Elin
#117 Du sa ju cp agouti ;) haha
jo, men när jag såg bilderna nu. Och jag funderade lite smått på dom senaste bilderna, men sa inget bara för att alla gått till massattack bara: Nej det är det inte dom är för ljusa blablablabla!
//Elin
Håller med om att det blir massa tjafs på denna sajten fort :p
Ja, det är tyvärr ganska tjafsigt här, jag vet dock inte hur jag ska få bukt med det, kan ju inte förbjuda diskussioner på ett diskussionsforum liksom :P
Men ja, burmese och black verkar det ha blivit av de små :) grattis!
En fråga bara: Om jag nu hade sagt om blid #87 och #88 att, det där är nog burmeser, hur många hade sagt emot mig då liksom?
//Elin
#122 Ingen aning, men det är trist att det är så.
#122 jag vet inte, jag tyckte det var burmese från första början för de såg ut som burmeser vi haft men har inte orkat lägga mig i denna tråd just för att den är så lång och att det har varit tjafsigt :S
Men liksom det finns ju ändå så många färger som kan likna varandra när ungarna är små.

jag tycker inte det vart tjaffsig..eller??
Kommer starta en ny bildtråd om Hopes bebisar så snart jag fått nya bilder och så vill jag bara att folk håller sig till ämnet :D
#126 Precis det jag skulle skriva nu ;) Starta ny tråd tack =P
Men skriv i första inlägget att folk ska hålla sig till ämnet bara ;) Men du vet ju säkert själv hur lätt det är att flyta ifrån. Haha
Hälsningar Malin
Visade precis pappa en utav dom svarta ungarna och han bara: Det ser ju ut som en hundvalp ^^
#128 Då måste det vara världen minst hundvalp
Fast viss liket finns det kanske. Bebisar är bara för söta!
Wrooom!
Kanske är för att vi får hem en liten svart valp med vitt på bröstet snart, precis som dom svarta bebisarna :)