Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettjirdar-jerboas-degus-duprasi
Läst 1116 ggr
enbartmalin
0

Jird på rymmen!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag upptäckte jag att Saffran(Som hon nu heter) hade rymt!

Förmodligen har något hänt i buren och jag förstår inte vad, men Kanel har tappat en bit av svansen. Jag började leta efter Saffran men hon var totalt väck och eftersom min Ivory gerbil försvunnit utan ett spår blev jag tok orolig. Jag lade ut mjöl i varje rum med russin i mitten och mjölv vid varje tröskel och sen gav jag mig ut i 2 timmar. Väl hemma ser jag spår i mjölet som är i köket, jag vet att där är ett hål under ett av skåpen som leder in i väggen och fasar det värsta. Bestämde mig för att det bästa var att åka och skaffa human fälla dagen därpå.

Lite senare på kvällen går jag för att rota i kylen(Dålig vana;)) Då hör jag hur det sprätter till bakom mig, jag vänder mig snabbt men hon har redan hunnit smita in i det satans hålet igen! Klockan halv 12 smyger jag ut i köket igen och då ser jag henne smita iväg IGEN! Riktigt snabb krabbat är hon!

Då bestämmer jag mig för att vänta ut henne, vid 1 smyger jag mot köket och ser henne, efter råd från Sara(TUSEN TACK!) har jag en kudde med mig som jag kastar mot hålet, Saffran springer då mot andra hållet och jag kutar mot hålet och täpper igen det med en trasa. När jag vänder mig om har hon hunnit smita och jag tar för givet att hon smitit ut ur köket, så på skatt jakt bär det av.

När jag inte hittat henne efter en halvtimmes letande sätter jag mig i soffan och väntar ut henne. Väntar en stund och smyger sen ut till köket igen och visst är hon där! Denna gången smiter hon in i ett hål under vaskskåpet, men det hålet leder in i skåpet! Haha!

Tji fick jag, hon stanna i gången mellan skåpet och hålet. Jag hämtade en filt, tog en stol och satte mig utanför hålet och vänta. Jag kunde höra henne springa runt i skåpet men hade jag öppnat hade hon bara smitit ner i hålet. Efter massor av väntande tittar hon ut och börjar smyga över golvet och märker inte ens mig där ovanför sig! Jag släpper filten och HA där fick jag henne!

Saffran är nu återförenad med Kanel och hungrig var hon! Nu sitter dom och sover tillsammans i sand burken som om inget hänt. Lättad är jag till tusen nu! men vilken adrenalin kick jag haft.

Hälsningar Malin

Thenightwof
0

Tur att du hittade henne,  hon fick iaf lite extra motion nu. Tungan ute
Nu gäller det bara att komma på hur sötisen har lyckats rymma.

Solaika
0

Åh lilla krabat! Vilken tur att du fick tag i henne! Det är ett elände med hål! Själv har jag brutit upp golvet i en garderob för en av mina tjejers skull. De är ena riktiga frön! Skönt att allt gick bra!

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

sissie
0

Tänk om det vore så enkelt att få tag på min lilla tös då! Hon härjar runt i källaren. Hon har ju tack och lov tillgång till vatten där. Det där med mjöl var ett bra tips för att se var hon rör sig. Det ska jag utnyttja. Jag har gjort egna humanfällor men de har hon inte brytt sig om.

Jag har hört henne flera gåner men inte sett henne. Det värsta vore om hon ramlat ned i något och inte kommer upp! En fasa!

Skönt att det gick så bra för dig och din lilla.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

southdakota
0

Vad skönt att du hittade henne, väldans söt är hon. Glad

enbartmalin
0

#1 Jag har inte riktigt haft locket på på akvariet… Skäms gerbilerna som bodde i det innan kunde inte rymma och dom är lika små änsålänge, dumt av mig jag vet.. Nu är iaf hela locket på och detta ska inte hända igen!

#2 Dom satans hålen SKA spikas igen, jag ska känna igenom hela köket. Grrr. Varför ens ha sånna hål?

#3 Det finns många knep ge inte upp! Men skaffa en human fälal och fyll den med allt det mummsigaste en gerbil vat :)

#4 Söt, men ett monster ;P Hon gjorde verkligen narr åt mig igår. Fick inte tag i henne förrän kl 2!!!!

Hälsningar Malin

[Tassy]
0

Glad att kunna stå till tjänst, och grattis till fångsten Flört

Pose-idon
0

Vad skönt att du fick tag på henne!

Jag hade en gerbil som rymmde och henne hittae vi aldrig :(

//Elin

Duracells-Gerbiler
0

Vilken tur att du fick tag på henne! :)

enbartmalin
0

Haha ja verkligen, men vilket kämp!

Hälsningar Malin

Solaika
0

#5 Ja, varför i hela friden bygger man med hål? Jag förstår inte det verkligen. Vi har gjort om vårt kök och spikat igen vartenda hål runt skåp o grejer. Det är ju idioti att ha sånt!

Does it become a walk?

/Ida

enbartmalin
0

#10 Vanliga männsikor har nog inte djur som kryper in där, men ändå. Vad gör dom hålen för nytta?

Jag ska ta och silicona fast trä plattor.. Tror det blir svårt att spika där under :/

Hälsningar Malin

Solaika
0

Haha, menar du att folk inte har smådjur? Konstigt folk :P Jag har petat upp stora tygstycken i hålet in under garderoberna.

Does it become a walk?

/Ida

isafisa
0

Jag hade konstigt nog aldrig det problemet när jag bodde i sthlm. Hade masa skrymslen bakom hyllor m.m.  Men av nån anledning vågade dom inte mer än kika in :O Fast de va jag glad för :)     Kanske hade för många "råttor" där redan ;D

DixieMyMelina
0

mina hamster Torgny sprang in under en garderob tog 1 och en halv timme att få upp golvet av garderoben Obestämd