Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettbilder-berättelser
Läst 1442 ggr
ninfri
0

Bilder på er gerbilmöbel?

Ni som har mer än ett akvarie/bur/terrarie osv till era djur, hur har ni löst det med möblering i hemmet… alltså inte inredning i buren, utan bohaget i ert rum. Har ni specialbyggt hyllsystem för era "hus" till djuren, eller hur har ni löst det… Ta ett kort på allt, skulle vara kul att se…

Jag själv köpte en ny möbel idag som jag ska ha till ett av akvarierna, så jag slänger in ett kort imorrn.

southdakota
0

Jag ska visa nästa vecka, när vår andra dator är fixad.

Jag har visserligen bara två burar, men har ändå ordnat med vägghyllor. På det nedersta hyllplanet står min största bur, som är en meter lång och en halv meter bred och på det översta står burkar med sand och mat.

Vi har också ordnat med ett par hjärtformade krokar där man kan hänga rosetter m.m. Glad

ninfri
0

va mysigt det låter…  ska bli kul att se….Skrattande

Emelie-tex
0

Har ingen bild just nu.

Har 130l samla 3 st med gerbiler i, och en tom. De står på golvet. Sen har jag en hemmabyggd bur. Den står dels på bokhylla dels på golv. Sen har jag ett akvarium på öppna spisen.

Mat, spån, hö ligger i en låd samla och inte direkt på golvet, och brevid den har jag andra nödvändiga saker och 2st 65 l samlor.

Denna kommentar har tagits bort.
Solaika
0

Jag har 9 burar.. ett rum med 4 akvarier, ett under trappen nere och ett stort som är delat på tre i vardagsrummet. Och så en SAMLA som står mitt på golvet i gästrummet för tillfället.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

ninfri
0

NU har jag missat nåt, vad är "Samla"??

[Tassy]
0

#6 Ikeas förvaringslåda, de har döpt den till "samla"

Pose-idon
0

Jag har hyllor från Bauhaus med plats för 4 burar/akvarium. Eftersom jag har akvarium till alla mina så står det 3 där + en samla eftersom dom som bor i samlans ägare är bortresta.

//Elin

ninfri
0

#7  aha vad smart, ska ju till ikea snart då kan man ju köpa på sig några sådana, skit bra tips… Det löser en hel massa med en gång…. Tungan ute

Denna kommentar har tagits bort.
Pose-idon
0

#9 Köp den största storleken då (130liter) :)

//Elin

ninfri
0

japp, hade tänkt köpa en sådan till min sons leksaker också…

Katter3
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har gerbilernas akvarium ovanpå ett skåp från IKEA.

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Katter3
0

Inuti skåpet har jag mat, sand och sådant, i den vänstra hälften.

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

sissie
0

Snyggt! Snacka om att de har att gräva i!!

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Katter3
0

#15 Det ser ut att vara mer spån än vad där egentligen är. De envisas alltid med att skvätta allt spån i en stor hög. ;) Men de gräver i stort sett aldrig några gångar.

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

sissie
0

Jag har också ett par som hellre skyfflar omkring spånet i högar än gräver gångar. De använder trätunnlarna som gångar istället. Honorna verkar mer benäga att bygga gångar än hanar. I alla fall hos mig.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

ninfri
0

ja herre jösses vad spån, funderar…. har jag för lite med ca 10-15 cm spån…???

Royalz
0

#18 Det är ju lite överdrivet mycket spån i den buren, men säkert bra för gerbilerna. Men så mycket behöver man inte ha.

Katter3
0

Om man skulle tittat från ovan så skulle man se att närmast väggen så är där inte speciellt mycket spån. De har bara sprätt upp allting längs den sidan. Tungan ute

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

ninfri
0

haha ok

ninfri
0

Här kommer en bild på hur det ser ut hos mig just nu… men ska i höst här göra en riktig möbel till mina vänner.

Min son Wille 1½ år ser till att dom sköter sig Tungan ute

isafisa
0

#22 va fint :D och söta Willie passade in perfekt :D

southdakota
0

Hyllorna och burarna

southdakota
0

Översta hyllan

southdakota
0

Hyllorna

southdakota
0

Krokarna

Vippelicious
0

Usch och fy vad välstädat ni har…ni får mig att skämmas för mina gerbiltillbehör nu :F Allting ligger kaosartat i en låda ^^

Medarbetare på fantasy.ifokus

[Tassy]
0

#28 jag har allt "bös" nerstoppat i en 130L samla ;D städat värre…. på utsidan Skrattande

Vippelicious
0

#29 Haha jag kanske borde testa det, då skulle jag kunna gå på golvet iaf ;)

Medarbetare på fantasy.ifokus

Pose-idon
0

Jag har lite småstökit, men jag ska fixa det när jag orkar *Aldrig* xD

//Elin