Affärs kullen nr 2 bilder
Söta, minns inte vad honan var för färg, men kan det vara så att pappan var en Agouti efter som nästan alla ungarna var det/kommer bli det?
Mamman är en Grey agouti, pappan var en vittecknad agouti.
Hälsningar Malin
Så fina :) Nu känner jag mig jättedålig, men vad innebär det att ha klumptass? Hur påverkar det dom senare?

är klumptass samma som kroktass?
Det är en med fördd missbildning. Det betyder att dom förmodligen inte kommer kunna andvända tassen att äta mat och ev svälta. Jag står inför ett svårt beslut.. Ser mörkt ut.. :(
Hälsningar Malin
#8 Okej, tror inte du nämnt vad pappan var för färg innan om jag minns rätt. (:
#12 Jodå, det var med i den första tråden ;)
Hälsningar Malin
# 13 okej, måste ha missat att läsa det då. :P
Där står både om pappa och hennes vuxna burkamrat ;)
Hälsningar Malin
En del kan använda tassen ändå att hålla med även om det blir lite klumpigt. Det beror på hur missbildad den är.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Sötisar 
Sissie, man kan se den ena ganska tydligt på inlägg #2 (Översta framtassen) det ser inte alls bra ut :(
Hälsningar Malin
Den ser ut att ha konstig vinkel. Men ge den lite tid. Min dotter föddes med ordentligt sned fot. Hade legat snett i magen, men den rätade ut sig med tiden. och när hon började gå så rätade den ut sig helt och blev normal.
Det kanske inte är riktigt så med gerbiler men kanske den tassen kan vara något liknande med tanke på att de ligger ju flera stycken i mammas mage.
Bara en tanke. Andra vet nog mer om det.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
#19 Jag tror kanska säkert på att det handlar om klumptass i detta fall, tyvärr. Har kikat på en del bilder på de små och det ser inte alls bra ut för den ena, den andra däremot ser mest svullen och knepig ut, men man ser på bilder att tassen öppnas/stängs. Den andra som det är sämre med har tassen fixerad rakt upp, verkar låst i det läget, och om så är fallet kan det vålla problem senare, bland annat då gerbilen ska äta. Risken finns att den gerbilen inte kan hålla maten ordentligt.
Sen är frågan, när tassen pekar så fel, är det då risk att när gerbilen börjar gå, var kommer tyngdpunkten ligga på tassen? Om inte själva "foten" hamnar i marken är ju risken att det bildas sår eftersom den andra ytan ju inte är avsedd att gå på och gräva med.
Det är mycket att tänka på en sån här gång.
Dessutom är det ju zoodjur med okänd bakgrund, kanske är de till och med inavlade (jag gissar på det eftersom klumptass kräver att både mamman och pappan bär på den genen som bär defekten.
Nu menar jag inte att zoodjur är mindre värda eller något, jag bara spånar på olika faktorer här.