arg, ledsen frustrerad...
Har en gerbil hemma som är jättedålig. trött och slö. Jag befinner mig i Umeå typ 100 mil bort och min sambo har sin kusin från stockholm hos sig.
Igår ringer sambon och är jätteorolig för hans finaste gerbil. Tider till vetrinären fanns inte fören på onsdag nästa vecka, förutom i Linköping. Hans kusin som har bil tycker det är så onödigt och satt å tjura för att det är ju bara en råtta det handlar om.- Medans min sambo är svinledsen.
han kusin orkar inte ens bry sig och linköping är ju såååå långt. (5-6 mil enkel väg)
efter många om och men så går kusinen med på att han lånar hans bil dit bort men han orkar inte följa med.
blir så arg på så obrydda människor som inte värdesätter alla djur lika., de har ju själv en katt som är kronisk sjuk och som måste till vetrinären 1 gång i veckan.
mest ledsen är jag för min sambo som har han som gäst som skiter i djuret och han själv som är jätterädd att hon måste avlivas eller kanske to.m. dör inatt.
Jätteledsen och arg blir jag!
var bara tvungen skriva av mig lite 
Usha, vilken trist situation! 
Tänker på er och håller tummarna för gerbilen!

*krama om* Gu vad taskigt att inte visa respekt för hur man känner för sina djur, kusinen behöver ju inte säga något om han har en annan åsikt tycker jag!!
Hoppas det går bra mer er lilla fluffboll!
/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

Tack. jag kommer hem imorgon på dagen då hoppas jag att gerbilen är hemma med killen efter veterinärbesöket. han passade på och ringde för en stund sedan stackarn och grät i telefon under tiden hans kusin badade med hans barn i poolen. Vad gör man då man har främmande licksom..inte direkt så passande
Det är dålig stil av din killes kusin!!. Hälsa honom det från mig! Ok att han tycker att det bara är en råtta men han kan ju för katten visa respekt att "den där råttan" faktiskt betyder mycket för din kille. Alla människor är inte djurmänniskor men de kan allt vara människovänliga i alla fall.
Ge han en spark i ändan från mig! Tala om för honom att jag tycker att han var synnerligen taskig både mot ett sjukt djur och mot din kille!
Usch! Nu blev jag också irriterad!

Hoppas din lilla gerbil kryar på sig! Pussa från mig och mina gerbiler!
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Hatar verkligen folksom inte bryr sig. Visst, han kanske inte gillar just det djurslaget, men gerbilen betyder mycket för din kille och då kan man faktsikt bry sig. Dålig stil! Hoppas det går bra med vetenrinärbesöket…
//Elin

Urch vad jag ogillar folk som inte bryr sej.
dom fattar inte hur mycket endel tycker om sina djur!

en uppdatering..kom just hem och hon ser verkligen inte pigg ut. vetrinären kännde igenom henne men kunde inte hitta nått. fick nån sortsmojjs som heter critical care som djur ofta kan få tex efter operationer så de kan bli piggare, men hur jag än bänder och bråkar med henne spottar hon ut allt. hon lägger sig bara i sin lilla kruka och vill sova..er inte så ljust ut…
#7 Stackars liten 
Mirakel kan ju ske, men tyvärr låter det som om hon är på väg bort lilla tussen 
Håller alla tummar och tassar för den lilla!
#7 hoppas det bara är att hon är trött efter straptsen till vetten. Håller tummarna för henne.
Wrooom!

ringde min andra veterinär och får komma dit imorgon. får se vad dom säger. Hon är ricktigt risig så hon kan lägga sig ner var som helst. och licksom stonkar sig fram, inte så smidigt som hon brukade. lägger hon sig i krukan lägger hon sig inte till rätta utan hon lägger sig bara med huvet inåt och rumpan nästan utanför.
undarar vad som är bäst för henne, att somna in där eller om hon inte lider få somna in hemma.
men idag säger killen att hon kan börja stonka sig upp och gnaga på kartong hon nyss fått, så ibland så är hon för tillfället lite bättre.

jag håller alla tummar och tassar här hemma!
Ge killens kusin en spark i baken från mig också - säg att ni aldrig skulle säga så om deras katt och således bör han heller inte säga så om era husdjur - han ska inte låta så ens om det skulle vara en kackerlacka ni hade till husdjur! Otroligt respektlöst i mitt tycke!
Men som sagt - lycka till med lillan och hoppas att hon piggar på sig!
Åh hoppas hon blir bättre :( Är ju alltid så knepigt med dessa små djur, ena sekunden mår de bra, andra är dom jätte dåliga :( Men som sagt, håller alla alla tummar för henne!
Jag håller verkligen tummarna för tösen.

för några timmar sen trodde jag hon skulle dö i handen på mig då jag försökte tvinga i henne cirtical care. hon bara låg helt slappt, nu har hon piggnat till och har ätit och druckigt och tjoffat runt lite med kompisen. vi ger henne en chans även om jag avskyr se sjuka djur.
Här hålls alla tummar och tassar!
Hälsningar Malin

veterinären i linköping skulle tom ringa om en vecka och höra hur det utvecklar sig. men jag tror inte hon klarar sig en vecka i sitt dåliga tillstånd om intehon svarar väldigt bra på det jag tvångsmatar henne med. Men det känns alltid bra att veterinärer vill bry sig och följa upp.
Ja det lät ju jätte bra :D Ofta får man ju bara "ring igen om det inte blir bättre" men om dom själva ringer är det ju super :D

#16 Om hon inte gillar crit care kan du ju testa med ngn barnmat du vet att hon gillar. Crit care är egentligen till för marsvin och kaniner tror jag, eller så minns jag fel!

#18 jo den är egentligen till för kaniner och marsvin . ska testa någon purè mat också. Men nu på morgonen har hon piggnat till ordentligt. nu tjoffar hon omkring äter MYCKET och gräver. helt otroligt vilken sillnad. annars skulle hon bara ligga i sin kruka halvdöd.

#19 Jag håller tummarna för att hon blir helt återställd!
Håller tummarna på att hon ska bli bra igen :)

har varit nyss hos veterinären, som säger att det kan handla om nån infektion eftersom hon stundvis är väldigt dålig och ibland kan piggna till lite. men eftersom hon har blivit piggare nu jämföt med nära döden upplevelsen igår så skulle jag höra av mig efter helgen. Hon har chans att bli bra iallafall. 
Vad bra att hon börjar bli bättre, alla djuren och jag håller tummarna. Får man fråga vilken gerbil det är? 
//Elin

#24 Hoppas verkligen hon blir frisk. Jättefin!
//Elin
Vi fortsätter att hålla tummarna hos oss.
Wrooom!

Hon är mkt piggare nu. har bökat på med sina möbler och småätit av blandningen. Hjärtat har lättat lite för oss.

skönt att hon mår bättre nu då :)
#27 Ljuva nyheter!