OT: att tappa ord
Tappar ni någonsin ord?
Alltså ni vet vad det heter, ni vet vad det är, men ni kan inte säga/skriva det?
Det händer ganska ofta för mig, som med färgerna på gerbilerna, jag VISSTE ju va de hette, men kunde inte skriva det. Orden satt lixom i hjärnan och vägrade komma ut.
Händer detta för er eller är det bara jag??
Så händer för mig med ibland. Man kan ordet, men man får inte fram det. Jag har även gjort så att jag säger baklänges typ man ska säga: Äta mat och då blir det mata ät xD
//Elin
Haha, för mig händer det ibland -ofta- att jag bara kan det engelska ordet men inte det svenska xD

Händer ganska ofta för mig att jag helt glömmer ord, och ganska ofta blir det även som för #2 att jag kommer på det engelska ordet men inte det svenska
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Ja, jag tappar väldigt ofta ord, hela meningar och har problem med minnet, vilket grundar sig i en kronisk sjukdom.
ja det gör jag. jag har ju inte blivit rätt diagnostiserad för mina andra problem så jag vet inte om det är något som är en del av något annat.
sen jobbar jag i en miljö som är ett virrvarr av arabiska och persiska och somaliska och diverse slang och mycket engelska då tappar jag svenska ord
Ja, OFTA! Tror det ar eftersom jag byter sprak dagligen och snackar mer engelska an svenska… Jag har aldrig riktigt vant mig med att byta utan om jag inte koncentrerar mig borjar jag alltid prata engelska automatiskt. Sa min engelska blir konstig och min svenska blir faktiskt annu varre… 
#5 Vad jobbar du med då? :)
Alltid, alltid, alltid!! :P
Hälsningar Malin
#7 på Migrationsverket :p
Förstår att man tappar ord om man ska hålla flera språk i huvudet samtidigt.
Jag tappar ord på saker ibland fast inte så ofta. Däremot har jag attans svårt att komma ihåg vad folk heter. Glömmer det lika fort som jag hör det. Däremot går det bra att komma ihåg hundars namn!
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
#10 Jag är likadan, fast jag kommer ihåg gerbilnamn bäst ;)
Jag är lite konstig, jag tycker ibland det är jobbigt att säga namn på filmer, böcker, kändisar, låtar och så. Så istället säger jag: Jag har glömt.
//Elin
#9 Jaha :)
#12 Haha, för mig är det i så fall tvärtom, jag är typ den som alltid kommer ihåg alla kändisar =P
#13 Jag minns ju ienligen, men vill inte säga av nån anleding xD
//Elin
#14 Konstig du är ;)
Jag vet XD
//Elin