Filippa kan inte räkna
När hon flyttar sina bebisar från huset till ett hörn i akvariet så glömmer hon alltid en…. vet inte om det varit samma bebis dock, ska kolla det nästa gång…
Men när hon flyttar dom från hörnet till huset igen så tar hon med alla fem om jag varit där och flyttat bebisen…
Hur farligt är det nu med kroppsvärmen om en glöms av så? Jag har dökoll så länge jag är hemma, men när jag är på jobbet kan jag ju inte se dom….
Varför flyttar hon dom så mycket tro? Är du där mycket inne och pillar och tjuvkikar på dom små söta glinen? =) Hon kanske inte känner sig trygg?
Det är ju inte bra ett en unge ligger utan moder och värme, dom klarar ju sig ett tag när hon är och äte eller roar sig men då är dom flera stycken..
Hälsningar Malin

vet inte varför hon flyttar dom så ofta, kan va så att hon inte är så trygg ja… först så rymde ju pappan, och den kunde jag inte släppa ner igen tyvärr, sen idag fick hon ju påhälsning från grannburen, då hanen där i rymde…. och dessutom är hon ung… jag har inte vart i och rört så mycket, 2 ggr idag, annar bara två ggr innan. Idag när den andra hanen hälsade på oväntat, så kollade jag ungarna så dom va ok och sen har jag kollat dom en gång till ikväll, så ungen som blev lite skadad var ok… annars som sagt 2 ggr innan på dessa fem dagar.
Så för min del så är det nog inte jag som orsakat otryggheten, utan situationerna som blivit… Dock så har jag fixat mycket bättre lock till akvarierna idag, så nu ska det va lugnt med sånt.
Men ge henne lugn nu och se till så hon inte känner doft eller kan se dom andra gerbilerna och låt henne vara ifred med ungarna i några dagar, låter som hon haft det jobbigt. Du har skött situationen bra.
Hälsningar Malin

Japp de som står bredvid filippa ska flytta till mina barns pappa imorrn… Så då får både dom och filippa lugn och ro…. visst har jag då ett akvarium till under med fyra killar i, men jag tror inte dom stör…