Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettbeteende-temperament
Läst 689 ggr
AnneN
0

Skvätter ut sanden

Mina 2 små rackare har för vana att tömma sandburken på precis all sand och blanda sanden antingen med spånet eller placera det i matskålen.

Någon som vet eller har en teori om varför de gör så? Det är inte smutsigt heller för det är oftast då jag nyss bytt sand.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

southdakota
0

Mina tokstollar gör också så, det är vanligt att de gör så. Glad

[Tassy]
0

Det är naturligt för dem att gräva i sanden, och tyvärr brukar den yra åt alla håll, så det gäller att ha en bra sandburk, eller så får man göra som jag: ha en skål som sätts in några korta stunder/dag. Då hinner dom oftast även inte lorta ner sanden och göra hela skålen till en toalett..

Royalz
0

Så gör mina med..

Så dom får bara ha sandskålen en stund om dagen :)

AnneN
0

#2 då står jag nog hellre ut med att de skvätter ut sanden med jämna mellanrum för jag tycker det är mycket praktiskt att de gör sina behov i sanden istället för resten av buren, även om jag får byta sand minst varannan dag

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Solaika
0

Jag håller med dig AnneN. Jag byter gärna sand varje dag om det är så :)

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

sissie
0

Jag köpte en sådandär godisburk på Ikea som jag tycker är bra. Lagom vid upptill och gott om utrymme för både kropp och svans. Hos mig hoppar de gärna ner flera tillsammans och badar.Skrattande

Jag har också burken stående hela tiden hos dem och byter ut sanden varannan till var tredje dag. Tycker bättre om att byta sanden och de använder den som toalätt mellan baden. Tycker det håller resten av buren mera fräsch.Glad

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

southdakota
0

Jag har också alltid sand hos dem, men mitt största problem är att de stödjer gångarna med skålen, så för att byta sanden måste jag riva gångar. Tungan ute

sissie
0

#7 Då får du väl lära dom att låta bli med det!FlörtTungan ute

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg