Ester + Algot
Nu vet jag att dom flesta här kommer vara emot denna parningen då det är 2 vittecknade. Detta är ett val jag gjort och som jag står för. Anledningen till valet är att det är 2 super trevliga gerbiler, jag kunde valt någon av mina andra hanar men dom är inte i närheten så trevliga och keliga som denna och jag vill inte låna in en hane jag inte känner.
Nu har jag förklarat mig, detta är inget som kommer diskuteras i denna tråden tack(vill ni tvunget kan ni starta en ny tråd eller skicka pm). :)
Igår parade jag Ester och Algot, två tokunderbara Gerbiler som förhoppningsvis får lika underbara bebisar.
Ester sitter gärna på min axel jämt, när hennes burkamrat rymde ur en spricka i glaset kunde hon också rymt, men hon stannade snällt kvar. Ester är en Black PV
Algot är nyfiken och frammåt och gillar att hoppa hinder. Han och hans burkamrater är inte speciellt hanterade och det märks på dom andra 2 men inte på honom. Algot är Numeg PC.
Hälsningar Malin
Superfina 
Tack Veronika :D
Hälsningar Malin
Jättefina, för övrigt om tempramentet är bra tycker jag inte 2 vitteckade gör nåt. För jag planerar ju en sån parning själv…
Men superfina, kommer säkert bli mysiga ungar. Vad tror du det kan bli för färger?:D
//Elin
härligt, lycka till Malin!
#3 det lär bli en och annan kolbit i kommande kull iaf ;)
#3 Som sara sa till mig när jag fråga(Då jag är för dum för genetik) "Black black black" ;)
Dom är från djuraffär så jag kan inte deras föräldrar. :)
Hälsningar Malin
Hehe okej :)
//Elin
Jätte fina :)
#7 Tack tack :)
Hälsningar Malin

Exakt lika dana färger har jag precis fått ungar på, fast då var honan brun och hanen svart. 
Fem små friska gryn har jag nu efter dom.
#9 :D Najs. Kan du se färger än?
Hälsningar Malin
Gud vad vacker Algot ar…
Hoppas pa en kull med massa ungar nu!
Dom är väldigt lika. Och ändå olika. Sötnosar! Det lär ju bli flera vittecknade. Hoppas det blir i kombination med härliga färger.
I vilket fall som helst. Hoppas du får ett gäng mysiga bebisar. Grattis i förskott.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
#11 Han var en domarfavorit på en pet utställning och vann bäst i motsatt kön och domarens favorit ;) Hhihi *Stolt*
#12 Dom passar jätte bra ihop :) Tack!!
Hälsningar Malin
Tack alla ni som svarat! Jag var vekligen orolig när jag skulle berätta för er, var beredd på att bli totalt sågad. Jag står såklart för mitt val, men man vill ändå inte komma på fel sida med er alla.
Tack för alla komplimanger på mina älsklingar!
Hälsningar Malin

#15 ah, men jag såg att dina hona är agouti inte nutmeg som min hane ;) så det är ju inte samma kombination
Hälsningar Malin
Jätte fina :D Tycker så mycket om Nutmeg vittecknad, är jätte fint :)

#16 ok, ja nu va vi där med färgerna igen, har precis börjat lära mig dessa…. jag ser i bilder vettu, de ser ju likadana ut. Fast som sagt så är min hane den svarta i mitt fall…
#18 Jämför dom igen, min är mer röd/orange och din mer brun ;)
Hälsningar Malin

#19 Japp ser det med nu, när jag tittar närmre… 
Vilka sötnosar! Ska bli kul att se resultatet :)
/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus
Söta gerbiler du har. Ser fram emot att se hur ungarna kommer se ut, säkert söta de oxå. :)
#14 Alla val som ar genomtankta och motiverade ar okej med mig.
Det ar ju du som kanner gerbilerna, inte vi, och kan gora den basta parningen utifran ditt eget omdomme.
#23 Lät väldigt förnuftigt Emma. :)
Hälsningar Malin

söta :)