Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikett: mat-utfodring
Läst 1426 ggr
Royalz
0

Bra mat till hona med ungar

Vad är bra mat för en digivande hona? :)

Solaika
0

Proteinrikt.. det bästa är nig hennes vanliga mat och sen kan du komplettera med äggpulver eller gnagstång med ägg för fåglar. Det är bra proteiner.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Royalz
0

Jag brukar ge henne ägg, barnmat, ärtor, broccoli,majs ja lite allt möjligt. Men hon verkar inte äta, eller så äter hon när jag inte ser.. Jag är ju vana mina hamstrar som äter så fort man ställer ner maten :P

Solaika
0

Hon äter. Inget friskt djur som har tillgång till mat svälter sig. Vanligt kokt ägg är det inte många gerbiler som gillar. Men äggpulver gillar de flesta :)

Does it become a walk?

/Ida

[Tassy]
0

laktosfri pannkaka brukar också vara smaskens :)

southdakota
0

#3 För mig är det tvärtom, jag har en gerbil som älskar äggpulver och kokt ägg (Men hon slukar det mesta.) men resten ratar pulvret och gillar vanligt ägg bättre. Flört

sissie
0

Kraftfoder för fåglar är äggbaserat.

Jag brukar bjuda mina digivande honor på Pro Plans kattungemat (torrfoder) Finns i små påsar. 5-10 bitar per dag. De innehåller också bra animaliska proteiner.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Emelie-tex
0

Jag har köpt hem fågelfoder, torkad persilia och lite annat liknande. Som de kommer få i blandat i det vanliga fodret.

enbartmalin
0

Kokar ni äggen eller ger det rått?

Jag ger min pygmémöss rått ägg ibland, men det kan ju bara vara där ett kort tag..

Hälsningar Malin

Solaika
0

Jag har testat kokt ägg flera gånger men mina tvär-ratar det. Rått har jag inte testat.. men få av dem gillar kladd :P

Does it become a walk?

/Ida

enbartmalin
0

#9 Haha :D

Hälsningar Malin

Pose-idon
0

Kan man ge rått?:P

min gillar inte hller kokt. dom vill inte ens vara nära för det "luktar illa" xD

//Elin

enbartmalin
0

#11 Jag tror inte dom kokar det i det vilda :P

Hälsningar Malin

Pose-idon
0

#12 Äter dom ens ägg i det vilda;)

//Elin

enbartmalin
0

#13 ömm.. det tror jag.. råttor och möss gör ju det? :/

Hälsningar Malin

Pose-idon
0

#14 Jo, men jag menade, hur får dom tag i äggen och tar sig "in" i det ;) Eller äter dom ägg som ramlat ur boet? :S (Välkommen till förvirrade klubben Cool)

//Elin

enbartmalin
0

#15 Det där är jag inte säker på men råttor och möss tror jag kan leta upp ägg och ha sönder dem, men äter säkert redan förstörda ägg med? Och även äggskal?

Någon som Kan och vet? Jag bara tror/gissar

Hälsningar Malin

Royalz
0

Jag har gett henne ägg omelett :) Altså inte bara vanligt kokt ägg.

sissie
0

Tror inte man ska ge äggvitan rå. Hos andra djur, även oss själva, så finns det ämnen i rå äggvita som förstör B-vitaminer, så det är inte bra att ge den rå.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Pose-idon
0

#18 Fast till katter kan man ge rått uppvispat ägg eftersom det är bra för derras päls :)

//Elin