Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 2561 ggr
ninfri
0

Gerbiler utomhus...

har sett endel bilder då ni har era Gerbiler ute…

Har ni en bur ute eller tar ni med er en gerbil ut bara, eller finns det koppel, hur eller vad gör ni….??

Royalz
0

Jag stoppar dom i en petbox och tar med dom ut :)

ninfri
0

ok

rekomenderad temperatur utomhus?

Royalz
0

minst 18-20 grader och vindstilla :)

ninfri
0

ah inte lägligt imorrn med andra ord…. halv storm ute :P

ninfri
0

kan det va smidigt att ställa upp en rasthage utomhus kanske, eller är ni helt lösa med dom… olika kanske…

Solaika
0

jag ställer upp hamsterhagen och så sitter jag med dem där. Har två hamsterhagar som jag sätter ihop till en. Jag tar faktiskt ut mina frön även omm det fläktar lite, de är skapligt tåliga. Men det får inte BLÅSA, då får de va inne.. men lite fläkt bryr jag mig inte om. O alla lever o mår bra.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

ninfri
0

Ja det är ju skillnad på blåsa och fläkt…. är få dagar då det är helt vindstilla…. Men det låter helt klar som att jag får ta ut mina djur någon dag

enbartmalin
0

Jag har bara haft min kära Ester ute och hon är så pass tam att jag släpper henne lös på en stor äng. Inga buskage eller liknande i närheten utan massor med gräs bara.

Inte för att hon kommer när jag kallar men när jag går från henne följer hon efter.

Dock är jag väldigt försiktig och ser till så jag inte ser hundar/katter osv i närheten och brukar bara göra det en kort stund.

Hälsningar Malin

Vikke
0

#8 du borde vara försiktig just på en äng för det kan komma fåglar, finnas gångar som hon kan springa ner i osv.

//

Vikke Medarebetare på Hockey.ifokus

Norrskens Gerbiluppfödning

ninfri
0

oj vad härligt det låter… :D

enbartmalin
0

#9 Du läste uppenbarligen inte vad jag skrev.

Hälsningar Malin

Vikke
0

#11 nej jag läser aldrig jag bara skrev såklart. Jo men uppenbarligen måste jag ha läst om jag gav en kommentar till just det du skrev.

Dessutom ville jag bara syfta med det hela att det är väldigt riskabelt, du behöver ju inte bli alldeles defensiv av dig som att du gör något fel i att släppa ut dom. Det gör du inte och jag har inget problem med att folk gör det, bara tvärtom men jag vill som sagt bara upplysa om alla faror så att ingen oerfaren gerbilägare läser denna tråd och börjar släppa ut sina gerbiler lite hur som helst.

//

Saraah-s
1

#12 hon skrev ju att hon går efter den , tror inte hon bara släpper den och låter den vara. Det kan ju lika gärna komma fåglar när man har den ute i trädgården eller på ängen.

http://www.scattred.snabber.se

Vikke
0

#13 läs mitt senaste inlägg mer noggrant så ser du att jag försöker säga att det inte var menat till henne utan i allmänhet. Sen en rättning så står det i malins inlägg att gerbilen följer efter henne och inte tvärtom Flört

Det var inte meningen som ett påhopp, jag vill bara förmedla att det finns många faror utomhus och det är mindre folk på en äng än vad det är på en gård/tomt alltså trivs ormar/rovfåglar m.m bättre i de områdena, bättre förklaring?

//

Saraah-s
0

#14 oj menade tvärtom, läste lite fort där :) Förstår nu precis hur du menade :p^^

http://www.scattred.snabber.se

enbartmalin
0

Vikke

Ur mitt första inlägg: "Dock är jag väldigt försiktig och ser till så jag inte ser hundar/katter osv i närheten"

Ur ditt "svar": "du borde vara försiktig just på en äng för det kan komma fåglar"

Varför tror du jag påpeka att du inte läst mitt inlägg?

Hälsningar Malin

isafisa
0

#16 han läste ditt inlägg. Men visst lät det fel, men han menar inge illa. Man kan ju aldrig veta helt säkert med vilda djur, och det kan mycket väl finnas små hålor hon kan krypa ner i en obevakad hundradel.     Ingen menar att du gör fel alls, tycker det verkar helmysigt.

Vikke
0

#16 visst om det lät konstigt men ska du haka upp dig på det? Jag har förklarat i två inlägg vad jag menade så jag ber dig vänligt gå tillbaka och läs dom tack Glad och som sagt tidigare det var inget illa menat till dig så ta det lugnt nu.

//

southdakota
0

Jag låter dem följa med mig på axeln eller innanför tröjan, överdelen till dunan funkar också som hage. Glad

Vikke
0

Jag har funderat på att bygga en rasthage med tak för utomhusbruk, men det blir nog nästa sommar då jag måste kolla ut hur jag ska gå tillväga osv :)

//

isafisa
0

#20 weii kul :)

sissie
0

# 20 Typ som en beteshage för kaniner fast tätare galler?

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Vikke
0

#22 typ nånting sånt fast med tak också för att vara helt säker, gerbiler kan ju dessutom klättra Flört^^

//

isafisa
0

#23 finns ju beteshagar med tak till kaniner med Oskyldig

Vikke
0

#24 haha okej, jag i ett nötskal Tyst

//

Solaika
0

#23 Gerbiler som klättrar? Det kan då inte mina speciellt bra iaf :P De ger upp väldigt snabbt när de har försökt.

Does it become a walk?

/Ida

Vikke
0

#26 okej, haha mina klättrar. Speciellt från handen upp till axeln och det väldigt fort Foten i munnen

//

Solaika
0

Jaa.. på kläderna klättrar de ju.. men där har de ju bra fäste :P På tex galler ger de upp väldans fort :P

Does it become a walk?

/Ida

Vikke
0

#28 okej, en del av våra klättrar som bara den på galler. Fast det är inte så ofta de kan försöka heller.

//

Solaika
0

Mina grabbar klättrar inte alls.. de är inte det minsta intresserade av det.. o tjejerna kan försöka ta sig ur hamsterhagen.. men då klättrar de inte.. då hoppar de :P

Does it become a walk?

/Ida

isafisa
0

#30 hiihi våra är då specialdesignade för att förstöra för oss då ;)

tjoffsa
0

höm..har en här som är en mästerklättrare på galler…undrar varifrån han kommer???…ObestämdTungan ute

isafisa
0

#32 hah vågar jag gissa vem det är ens? ;D

tjoffsa
0

nä, gör inte det Glad tänk om du har fel..hehe

Det måste vara nå special gerbiler ni har som tar efter varann hehe

Saga85
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När jag hade gerbiler kunde jag ta ut dem även om det var lite blåsigt. Min bror hade tagit hem en…planteringslåda? Vet inte vad det kallas, men bifogar en bild. Metallpiggarna trycker man ner i marken så att den står stadigare. Den går att fälla ihop till ett platt paket pga gångjärnen. Iaf tills jag spikade fast hönsnät på den pga mina sköldpaddor klättrade ur den när de använde den.

Saga85
0

Det borde f.ö. vara lätt att göra en själv. Bara skaffa plankor i lagom bredd och fästa ihop med gångjärn.

Solaika
0

Pallkrage heter det ;)

Does it become a walk?

/Ida

Saga85
0

#37 Sicket skumt namn, fast ändå logiskt får man väl säga. Tack, skönt att kunna säga en pallkrage istället för en sån där grunka Flört

Solaika
0

Haha.. det beror på att det är en krage man sätter på för att stötta varor som står på pallar som lastbilschaffisarna kör ut ;)

Does it become a walk?

/Ida

Saga85
0

Förstod det, men det låter skumt ändå. Har aldrig hört det ordet förut. Riktigt sött. Jag ska nog börja använda det hädanefter. "Men din lilla pallkrage…"

Solaika
0

Hahaha *skrattar så jag trillar ur stolen*

Does it become a walk?

/Ida

[Tassy]
0

på tal om gallerklättrande gerbiler, hade en liten dam här hemma som klättrade upp och ner i burtaket halva natten här igår, första rejäla brunsten hehe Tungan ute sååå  lik faster Tova i brunsten *fniss*

Solaika
0

Hahahaha, visst är det härligt :P Men faster Tova har lugnat sig betydligt nu ;) Numer blir hon bara väldigt gosig :)

Does it become a walk?

/Ida

[Tassy]
0

#43 fusk, byta? Skrikandes Tungan ute *plockar reda på en massakrerad vattenflaska*

isafisa
0

#34 Ja du, när en gerbil kommer på någon super bra idé så sprids den snabbt mellan burarna. Och eftersom din lilla herre bodde med sin far ett tag så är jag INTE förvånad ;D  Vi har verkligen ett fungerande kommunikationsnät här hemma ^^

Solaika
0

#44 Hon lugnade sig när kullen flyttade hemifrån ;)

Does it become a walk?

/Ida

[Tassy]
0

#46 Rackarns rabarber, Flingan ska inte bli någon mamma, hon är för spattig Obestämd hon får väl förbli en brunstande knäppgök då Tungan ute

Solaika
0

#47 Hahaha, hon kanske lugnar sig med åldern så småningom ;) Eller så blir hon som Emmas Lotte som fortfarande är knäpp :P

Does it become a walk?

/Ida

[Tassy]
0

#48 Huffabuffa, blir många flaskor med tiden, jag kommer bli ruinerad om hon ska mörda flaskor varje brunst Tungan ute Hon lyckades även hänga sig fast i perfaplåten som fungerar som burtak, snacka om liten apa. när killen öppnade buren så flög hon ut boktstavligt talat, skuttade rätt ut på burtaket till ena grabbgänget och började tokstampa Tungan ute Men nu börjar vi bli lite väl mycket OT här Skäms

Solaika
0

#49 Hahahaha, du får vaddera flaskorna så hon inte kan bita på dem :P Hennes faster har dock aldrig mördat vattenflaskor :P

Does it become a walk?

/Ida

[Tassy]
0

#50 får ta och göra det, och ja jag vet, tänkte mer på allt studsande hon har för sig, och flyger ur buren som en raket :P

Solaika
0

#51 Haha, jag förväntar mig ett liknande beteende av fasters dotter kan jag säga.. Hon har redan studsat 40 cm upp o tagit sig ur buren en gång vid brunst.

Does it become a walk?

/Ida

[Tassy]
0

#52 tjosan hejsan :P

Solaika
0

Man kanske skulle träna henne i agility, hon verkar ju gilla att hoppa ;)

Does it become a walk?

/Ida

[Tassy]
0

#54 Tyvärr är hon så spattig att hon knappt är hanterbar, det finns en anledning att hon inte ens kommer på tanke som avelsdjur Obestämd

Solaika
0

#55 Jag menade iofs Therese ;) Hon är jättego i handen men gillar att hoppa :D

Does it become a walk?

/Ida

Pose-idon
0

Igår stog Daisy i ett hörn av samlan (som dom bir tillfälligt i) och hoppade upp och ner Tungan ute

//Elin