Bildbomb + artfråga
Hallo där…
Här kommer några bilder på mina sötisar, nåra lite dåliga och suddiga, men dom är snabba djur och inte nåra linslusar här inte..
Behöver hjälp med att bestämma deras artnamn eller färgnamn eller vad ni kallar det.
Första bilden här är så söt, Baloo pussar min dotter som börjar fnissa samtidigt…

# 0 såg ut som en Black Pied Variegated. Tror jag skymtade vita fläckar på rumpan/ryggen.
# 1 Lilac (den grå) och Red Eyed Honey (den gula)
# 2 han är Black. Dom har ofta en vit fläck under hakan och vita mer eller mindre stora vita band på framtassarna.
# 3 Black Pied Collared eller Black Pied Variegated (om han har vita fläckar på rumpan/ryggen)
# 4 Agouti Pied Collared eller Agouti Pied Variegated (samma sak här om det är fläckar på rumpan/ryggen)
Nu ska jag inte säga säkert att det är så. Jag håller på att lära mig alla tusentals varianter som finns. Så dett är bara vad jag tror att det är. Osäkrast när det gäller # 4.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
#1 den gula kan vara en argente också, ser inte så bra. Skulle vara bra med en lite bättre bild :) men som sissie säger kan det också vara en Red eyed honey men i mina ögon ser den mörk ut.

Tror inte den gula är argente.. de har inte vit mage vad jag vet. Sissies gissning på REH tror jag är rätt :) Den ser lite ljusare ut runt ögonen oxå så som reh ska vara.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
#7 ah missade magen

Tack för hjälpen… nu är jag genast smartare 
Argente har vit mage :) Argente är en rödögd agouti så att säga + en av min a första gerbiler var argente, fast jag sa sandbrun då 
//Elin

så den gula är en Argente alltså?

#10 Ja men just ja.
#11 Försök fixa en bättre bild så ska vi svara ;)
Does it become a walk?
/Ida

Vilken färg har underpälsen? Om du blåser försiktigt på ryggen, är pälsen under grå eller vit?
Does it become a walk?
/Ida

#15 japp dom är helt klart lika… har inte kunnat blåsa på honom än, men jag tror han är vit i botten.
Bild på hjortron som är Red eyed honey
Jag tror nog det är en Argente :)
//Elin

#16 Är han vit i underpälsen är han Red Eyed Honey. Är han grå är det Argente.
Does it become a walk?
/Ida

Oj vad fel jag hade, har nu haft uppe och honom och då är det en Argente för den är grå i pälsen under… 
Är inte helt lätt, är lättare att se skillnad när dom är små :)