Köpa nät till lock i Stockholm
Hej,
Jag har precis köpt ett stort nytt akvarium till mina små gerbisar, och har letat efter gallernät förgäves. Till min förra bur hittade jag på Silvan bygg, men de har stäng igen. Hornbach hade endast 1.5cm-maskor, och Granngården hade också slagit igen.
Är det någon som vet något bra ställe i Stockholm (alternativt Strängnäs) där de verkligen har tillräckligt finmaskigt nät? Vill helst undvika att fara runt till fler affärer i onödan :)
Om någon vet någon affär där man kan köpa på nätet funkar det såklart också.
Tack :)

Beijer bygg brukar ha. De borde ju finnas nånstans i Sthlm. Annars finns de i Eskilstuna.. inte så långt från Strängnäs ju :)
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

beijer har ricktigt finmaskigt nät på rulle rätt stor men då jag köpte kunde de klippa av i den längd jag ville. jula har 1cm mask nät. kommer inte på fler just nu.

Jag använder Beijers nät just för att det är så himla fina maskor. Men akta fingrarna på det. Man tar lätt blodprov på sig själv om man inte är försiktig med kanterna. Maskorna är väl typ 2*2 mm.
Does it become a walk?
/Ida
Vi har sånt där 1x1cm. Man får akta sig för dom delarna som sticker ut. Jag skar mig på det :P
//Elin

#3 a jo, jag fick en tråd genom ett finger så jag satt fast. mindre roligt att försöka lirka ur det. De kan lätt frasas upp också.
Så ett tipps är att använda handskar speciellt då man ska häfta fast nätet runt ramen.

#5 AJ! Hua!
Jag har lagt på silicon ovanpå nätkanten så det inte ska fransa upp sig och så man inte ska göra sig illa på det lika lätt.
Does it become a walk?
/Ida
#5 & #6 vad använder ni för nät? Hönsnät eller? Tänkte jag har aldrig varit med om det hemma och skulle inte tro att det skulle hända heller. Jag använder svetsat gallernät

Ett otroligt finmaskigt nät som man köper på rulle eller metervara på Beijer byggvaruhus.
Does it become a walk?
/Ida
okej intresserad av hur det ser ut. Jag har kollat på beijers hemsida och det finns två varianter, storleken stämmer nog inte på näten men jag vill bara veta vilken sort det är.

Så här ser det ut. det finns två sorter, en är tunnare, mer som plastaktigt, denna är mer hållbar metall.
spännande :) Kanske värt att kika på. Men verkar lite läskigt om man lätt gör sig illa på det :S (Jag är så otroligt känslig
)
#10 Sånt där nät har jag också :)

Låter perfekt med Beijer bygg, såg på deras hemsida att de finns i Södertäljer och Västerhaninge :)

Funkar även det här nätet som ''mellangaller'' när man ska sätta ihop nya gerbiler? eller är det för glest/stora masker?
#14 Jag använder det nätet när jag sätter ihop nya gerbiler och det har funkat för mig :)
#10 Precis sådant nät har jag också.