Rått mat??

Nu kanske jag är dum. Men vart är gerbilen på bilden??
Du kan säkerligen ge det till gerbilerna utan problem

tyckte det va lik en gerbil på framsidan. Ska kanske tillägga att jag hade mina barn med mig (7 och 1½år) i affären och man hinner inte titta jättenoga på allt då, man skummar över och köper,s en läser man när man kommer hem. 
#2 vet hur det är, brukar gå med lillsyrran på 4 år, och inte hinner ma se mycket annat än henne i affären ;)
Men ja nog tror jag det ska gå bra att ge, vissa grejer kanske dom inte äter men det är ju itne hela världen :)

Läste lite om sorten, det ska tydligen vara lite mer kött i denna produkt, men gerbilerna är ju inte vegetarianer så det ska väl funka… är nog kanske ett bra tillskott till min dräktiga hona.
jo det funkar ju bra :) Låter bra för den dräktiga med :)
Du kan ju alltid plocka bort en del av de feta fröerna och spara dem som godis.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!

ja jo, men orka plocka i maten varje gång… nä smidigare att göra egen blandning tror jag… men tycker ändå att det är bra med någon basblandning från något zoo.
Jag har Pretty Pets för hamster/gerbil och i den strör jag Frebacos ekologiska müsli. Lite Pretty Bird för papegoja fick jag tips om att blanda i lite utav. De äter med god aptit utan att lägga på hullet och pälsen är fin och mjuk.
Wrooom!

ok, ja frebacos mûsli kan jag få gratis… fabriken liger här istan och har ett gäng kompisar som jobbar där… låter ju smidigt, men tycker dock att Pretty Pets är lite för dyr för min plånbok. Men har sett blandningen och verkar jättebra.
Fördelen med pretty pets är att varje pellets, blomma m m innehåller samma näring så de kan inte välja ut och bara äta det gottigaste utan får all näring i rätt propotion i alla bitarna. Sen äter de ju inte några större mängder varje dag. Dessutom finns det bonuskort på pretty pets påsarna och säckarna. För varje man köper får man en stämpel och efter 11 påsar tror jag det är så får man en gratis. Billigast är det att köpa säckarna på 9 kg, men har man bara ett par gerbiler så räcker det vääääldigt länge.
Visst kostar det mer per kilo men man får också jämföra vad man får ut av det. Med vanliga blandningar får jag slänga en hel del. Med pretty pets behöver jag bara fylla på.
Wrooom!

men om man köper en påse med 1,3 kilo tror jag det va, hur länge räcker den då ungefär… om man blandar ut med annat också då och bara har den som bas…. jag har nu 8 gerbiler.
Oj, tuff fråga. Jag köper de stora säckarna på 9,1 kilo. Köpte en i mitten av maj. Halva har gått åt men då har jag gett bort säkert två kilo av det till de som köpt bebisar av mig, minst två kilo. Och jag har nog hälften kvar i tunnan. Jag har fem vuxna gerbiler några nästan vuxna och så har det ju varit ett gäng bebisar som har ätit också av det med god aptit.
Så grovt räknat skulle jag tippa på ett en påse borde räcka en månad i alla fall till åtta gerbiler. Kanske längre. Lite beroende på hur mycket annat de får.
Wrooom!

#11 Jag köper de säckarna och blandar ut med müsli, flingor, ärtplättar o mycket annat skojs.. min mat räcker i minst 1 månad och då har jag 21 gerbiler.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida