Dräktig?? Eller bara tjock??
Hej.
Har upptäckt en sak med Popsy, hon har blivit mycket tjockare sen ja fick hem henne…. Hur vet man om hon är dräktig eller bara "fet"
Hon har ju varit lös på golvet utan att jag varti i rummet. Men ingen av de andra burarna har hål i sig. Så jag fattar inte hur det skulle ha gått till…
Hon har lixom blivit rundare "bak" på kroppen….
skickar med två bilder..

Är hon gravid får hon mer en kula på magen, är hon fet är det mer jämt över hela kroppen.
På bild 2 tycker jag bara hon ser lite knubbig ut, men det är svårt att se på bild.
Hälsningar Malin
Mina honor brukar se ut som om de svalt två pingisbollar veckan innan de får bebisar. Ser inte ut som om hon gjort det. Du får väl hålla öronen öppna efter pipande om en vecka.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
#3 Vissa syns det tydligt på, men min hona syntes det inget alls på, men man kunde känna att hennes mage blev lite hårdare och liiiite rundare men man kunde inte se det. Jag håll mest koll genom att väga henne.
Hälsningar Malin

Något speciellt jag ska tänka på om det är så att hon är dräktig??
#5 fri tillgång till mat, bäddmaterial(toapapper).
Har du digital köksvåg kan du väga henne och mäkra om hon går upp i vikt.
Hälsningar Malin

Tyvärr ingen köksvåg… Ska höra om mamma har en hemma hos sig…
Om hon inte fött några om 2 veckor. Så kan jag dra ner på maten och låta henne springa fritt igen??
Här är säkert lite artiklar jag kan putta upp till dig. :)
Hälsningar Malin
Jag gör så här ist. Länkar dom som passar ditt läge bäst här.
Hälsningar Malin

Tack så mycket :-) Hade ju inte planerat någon kull, inte än på något år i alla fall… :-S

hur stort skall huset vara? så man vet att hon får plats därinne med ungarna om det är så.
De har gnagt sönder det gamla så jag får försöka fixa ett nytt.
Jag är inte säker, men jag tycker det inte ser ut som bebbar i den magen, utan det är mest hennes höfter man ser, men jag är osäker som sagt.

Får väl hoppas det :-S (att det är höfterna) Eftersom jag inte vet ett dugg känns det som. Och katteeen ville ju inte att hennes gerbiler skulle gå i avel något mer…
Känn igenom magen, är den mjuk/hård/knölar etc?

Magen känns hård, sen är det som om, jag vet inte hur jag ska förklara.. Men om man krymper ner en golfboll till halva storleken. Ungefär som en sådan skulle vara där känns det som på ena sidan.. Men det kan ju vara att jag känner fel oxå, och det är ett ben eller något.
Sen så är hon extremt orolig nu, hon gräver gångar, kan inte bestämma sig vart hon ska vara utan ligger en stund och sover på varje plats, och kör runt med den andra honan.
Men det kan ju vara att jag pillar och känt så mycket. Lade över ett lakan över buren nu så hon kan slappna av.
Om hon inte har träffat några grabbar vore det konstigt, kanske är hon bara lite tjock. 

Ja, det är jäkligt konstigt, Det är om sambon inte lagt på locken ordentligt. Men har brukar vara noga…
kan du fota rumpan på hennes burkompis och ladda upp? 

det ser ut som en flicka, så då kan vi rentvå henne iaf 

Haha :-P Då slipper hon vara misstänkt
yepp :P
Haha, jag är rätt säker på att Mirabell är en tjej ;) Jag kollade mina egenuppfödda ungar många, många gånger för att vara på den helt säkra sidan :)
Angående Popsy så vet jag inte riktigt.. Du kanske kan ta fler bilder på henne, lite uppifrån?
Det finns tre alternativ här:
1. Hon kan ha blivit lite knubbig bara ändå.
2. Hon kan ha fått en tumör.
3. Hon kan vara dräktig.
Det sistnämnda ska kanske inte uteslutas helt ändå, även om hon inte har träffat någon kille nyligen, hon bodde ihop med Björn i hela 3 veckor efter att hon fått sin första kull hos mig, jag väntade på den andra kullen väldigt länge men den kom aldrig. Inte vet jag, kanske lite osannolikt att hon skulle "spara" ungarna i nästan ett halvår :P Men det saknades alltså en kull efter den första.
Hur mycket vet man egentligen om detta hos gerbiler? Finns det någon absolut gräns om hur länge honan kan spara ungar?
Jag låter antagligen en aning korkad nu, men frågar man inte så får man inget veta 
Sen är ju Popsy en rätt stor dam också, hon vägde 100 gram i normalvikt om jag inte minns helt fel. Vad väger hon nu?

Hej. Om du läser tråden om "piper nyfödda ungar högt" så får du veta hur det gått. Damen i fråga vart vädligt smal över en dag bara
Gjorde en länk så folk kan finna inlägget lättare.
Hälsningar Malin

#35 Tack, jag vet inte hur man lägger in länkar 
I raden du har smajlisarna, där har du en "kedja", klicka på den, kopiera in adressen och skriv vad du vill ska stå ist för adressen
Hälsningar Malin

Aha :-) Ska jag testa någon gång ! Tack så mycket

Hur går det? 
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus