Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikett: beteende-temperament
Läst 614 ggr
Emelie-tex
0

gerbil har ett sår på pungen,

Ja om en gerbil har ett sår på pungen, och denna gerbil bor ihop med en av sina söner som är mycket mindre än honom. Så den kan inte ha skadat honom så att säga.

Finns inget i buren han kan skada sig på eller liknande.

Vad kan det bero på?

Jag gör rent med ljumet vatten på en topps. Men frågan är ju vart i från han fått såret :-/ Någon som varit med om mystiska sår som man inte har en blekaste aning om vart det kommer ifrån?Förvånad

När han är utanför buren spenderar han 90 % av tiden på min axel och resten i fotöljen. kollade igenom fotöljen och inget vasst hittades.

Skall jag använda något mer när jag gör rent?

Och ni får gärna komma med ideer om vad han kan ha gjort… Det är ju inte stort heller. Är bara mest förvånad då jag inte vet vad han kan ha gjort.

Solaika
0

Kan vara nån liten grej som varit vass i buren. I värsta fall kan ju ett litet spån vara vasst om man har otur.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Emelie-tex
0

Så det kan alltså bara vara en spånbit eller liknande?? Förvånad

Här har jag suttit och funderat i evigheter sen kan det vara så enkeltObestämd

Solaika
0

Eftersom han är dominant så kan han säkert skrapa sig på vad som helst egentligen när han markerar. Håll koll på såret så det läker bra bara. Har man otur kan sår utvecklas till tumörer. Men på pungen har jag faktiskt aldrig hört talas om. Men som sagt, håll ett öga o håll rent. Klorhexidinlösning kan du köpa hem eller koksalt (Natriumklorid) så får du en bättre tvätteffekt och dödar eventuella baciller :)

Does it become a walk?

/Ida

Emelie-tex
0

Ska köpa koksalt imorgon :-)

Tycker det är lite kul. Här har jag gått igenom rummet i jakt på vassa saker som kan ha legat i fotöljen, kollat igenom buren och inte hittat ett enda dugg som jag tyckte kunde skada…. Sen var hela buren fylld med exakt det som kan ha gjort såret Tungan ute

Har aldrig tänkt på att spån kan vara vasst. Hö vet jag däremot.

Solaika
0

Spån har gett mig stickor Obestämd Som tur är så är gerbilerna tåligare än mina fingrar så det är sällan de gör sig illa.

Does it become a walk?

/Ida

Emelie-tex
0

Hitils så har jag lyckats klara mig. Och jag hoppas att jag fortsätter med det :-P

Djur1995
0

Min gerbil har ett sår på svansen har just skrivit ett inlägg om det.

//Cissi