Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettbeteende-temperament
Läst 764 ggr
wolfgirl82
0

Ser upp för värmen..

vill bara varna alla för värmen som är nu.

Gerbilerna mår inte alls bra av det och drabbas lätt av värmeslag.
Om de drabbas så är det veterinären som gäller med detsamma.

Se till att hålla dem svala och deras burar på ett svalt ställe utan drag! Tex badrummet 

Lägg in deras krukor i kylskåpet (eller annat som håller kylan) ett tag så de har ett svalt ställe att lägga sig på.

Ställ även in sandbaden i kylen så de blir svala innan ni ställer in dem till djuren.

Många av djuren lägger sig direkt i de svala krukorna just nu

- Ida

Omplaceringsdjur - Ja Tack!

Redmoon
0

Det var ett smart tips att lägga in krukor i kylen :) Blir nog till och göra det med detsamma! ;)

isafisa
0

Jätte bra tips!

Kom ihåg att akvarium blir varma och pga den lilla ytan och glasrutorna så håller de värmen bra!

Ha en trevlig sommar!

Duracells-Gerbiler
0

Väldigt bra tips! Ska prova att lägga in krukorna i kylen imorgon :)

[Tassy]
0

Bra tips säger jag också!

Solaika
0

Synd att det är svårt att flytta akvarier och om möjligt ännu varmare i våra badrum. Men vi har en fläkt står på dygnet runt i rummet på övervåningen och de får ganska mycket färsk mat just nu. Gurka, jordgubbar, äpple osv.. och de är faktiskt väldans pigga. Nere blir det inte lika varmt men även de får såklart färskmat. Många av dem sitter i sina sandskålar o myser när det är som varmast.

Färskt vatten varje dag och färsk mat liiite oftare lägger jag till som tips. Här blir det nog en jordgubbe om dagen faktiskt. Odlar ju själv så gerbilerna får mer än jag :P

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Gerbilflicka
0

Supersmart med sanden!! Det ska jag gora direkt. Skrattande Som tur ar sa har det blivit mycket svalare har nu pga korta regnskurar… hur skont som helst att inte ha den dar tryckande varmen langre, och djuren far det lattare.

Vippelicious
0

Kan man inte göra som de pratar om på rattor.ifokus, att frysa en petflaska med vatten och linda in i något som är säkert att gnaga på, så att gerbisarna sedan kan lägga sig på den? :)

Medarbetare på fantasy.ifokus

southdakota
0

#7 Jag provade faktiskt det häromdagen, men de ignorerade den mest. Tungan ute

Förresten bra tips!

[Tassy]
0

#7 man kanske skulle kunna ställa en kylklamp/liknande emot akvarieglaset fast på utsidan? gnagsäkrare kan det inte bli Flört

Royalz
0

#9 Så gör jag :) Om man lägger den nära boet så blir det rätt kallt och skönt just där.

[Tassy]
0

#10 precis :)

Vippelicious
0

#9 Det var ju en väldigt smart idé! :D Själv har jag mina ute i mitt svala omgjorda garage (till fritidsgård, typ) så att jag har egentligen inga tips att dela med mig av ^^

Medarbetare på fantasy.ifokus

enbartmalin
0

Jag brukar ta frysklampar och begrava under stenar så dom inte kommer åt att gnaga. Funkar kalas bra.

Men sen har jag itne spån på det sättet dom flesta har.

Hälsningar Malin

Katter3
0

Bra tips! Jag satte in sandbadet i kylen för en stund sedan.

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

[Tearix]
0

vilken värme? ;P ska bygga en flotte åt dem snart……..

Pose-idon
0

Precis, vilken värme? Tungan ute

#15 Flotte?

//Elin

[Tearix]
0

ja… när det blir översvämmning :p

Pose-idon
0

#17 Tur att man inte har nån källare ^^

//Elin

FeliciaS
0

Till marsvinen lägger jag in kylklampar inlindade i handdukar, kanske funkar det även till gerbiler? :) Kyler ner mycket bra även om de inte ligger just på dem.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Solaika
0

Gerbilerna skulle totalförstöra handduken och även riskera att få i sig trådar. Alltså inte att rekommendera till småknäppisar som gerbiler ;)

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

FeliciaS
0

#20 Haha, okej, bra att veta! :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus