Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettot-fiket
Läst 1228 ggr
[Katteeen]
2009-07-02 15:58
0

OT - Michael Jacksons död

Vad känner du inför hans död?
Var han din stora idol?
Vad tror du om hans operationer och den bleka huden, orsak?
Vad tror du om hans barn, biologiska?

Aja, det finns massor av frågor. Skriv vad du tycker och känner.

Har inte sett någon sånhär tråd, MJ var ju "ganska" stor, så detta måste enligt mig diskuteras.

Emelie-tex
2009-07-02 16:02
0

Jag tycker personligen han var ett geni gällande dans och musik. Men tyvärr inte en vidare bra människa eller förebild.

[Katteeen]
2009-07-02 16:12
0

Jag tycker det är sorgligt att han inte blev så gammal, men samtidigt kände jag inte honom direkt heller, men man har ju hört och läst att han ska ha varit en underbar person med ett stort hjärta.

Jag levde inte under hans storhetstid, men visst har man lyssnat på hans musik lite titt som tätt :) Och grymt bra på att dansa var han ju :)

Som jag har förstått det så pressade hans pappa honom väldigt hårt, det var tydligen han som inte ville att Michael skulle vara svart. Jag har fått höra att han blev tvungen att käka piller som förändrar pigmentet redan i ung ålder och att han från början fick en brännskada på näsan som ledde till en plastikoperation.. Det spårade ju såklart ur sen.
Eller om man ska tro på att han har vitiligo, det vet jag inte, det finns så många olika rykten så det är kanske bäst att inte bry sig om något av dem.

Barnen. De två första sägs ju vara provrörsbarn enligt mamman Debbie Rowe, men hon har ju anledning till att säga det nu också, hon kanske vill åt pengarna som barnen kommer ärva.
Enligt Michael var de ju hans biologiska men samtidigt är de inte så lika honom. Samma där, vet inte vad jag ska tro.
Den yngsta killen ska ju tydligen vara hans egna, och där finns det ju vissa likheter också.

Sen, för övrigt, så tycker jag att det är skitdåligt att han fick en massa pedofil-rykten efter sig.
Han hade en svår barndom -eller ingen alls-  och jag kan förstå att han ville lägga sina intjänade miljoner på att göra andra barns barndomar bättre och lyckligare.
Det är ju bara skitdåligt att han skulle få ta sån skit för att han brydde sig om barn.
Och förresten blev han ju frisläppt på alla punkter i den andra rättegången, så jag fattar inte varför folk inte slutade med att anklaga honom för att vara pedofil, då han uppenbarligen inte var det.

Man kan väl diskutera vad som hände med honom mot slutet, men han var ju fortfarande ett stort geni, hur han än såg ut och hur annorlunda han än var.

Gerbilflicka
2009-07-02 17:10
0

Jag tycker hans musik var fantastisk, men dar slutar jag bry mig.

Jag tycker det ar lojligt att artister och skadespelare kan bli sa stora forebilder for folk. Musik betyder mycket for mig, men artisterna i sig ar bara underhallning. De personligen forandrar inte varlden eller nagot sant, jag ser dem inte som nagra fantastiska supermanniskor.

Att en pedofil med massa konstigheter for sig kan bli en forebild ar inget konstigt alls sa lange han bidrar med bra musik… att en otrogen skitstovel kan fa massa beundrare bara for att han ar snygg och skadespelare ar saklart heeelt naturligt. Eller?
Det har ar inte manniskor vi borde ha som idoler!

Loveofmylife
2009-07-02 19:02
0

Jag själv tror inte på alla rykten om honom, enligt det jag har hört ska han vara en man som vill göra jorden en bättre plats.Men det är ju bara vad jag tror.

Jag bryr mig inte så mkt om barnen var hans, han älskade dom väldigt mkt och vad gör det då för skillnad?

Det är synd att han bara blev 50 år. Han var en fantastik dansare och sångare som nu är väldigt stor legend. Michael kallas the king of pop och han är känd över hela världen och det tycker jag han borde förbli.

R.I.P Michael Jackson

tjoffsa
2009-07-02 21:32
0

Jag gilla hans musik/dans, och jag tyckte att han hade ett ganska tragiskt liv om man bortser från framgång och penagar, men så blev det mycket bakslag för honom med. Hurvida om det är sant eller inte om han varpedofil bryr jag mig inte så mycket om. Jag vet och kommer alltid hålla fast vid att man inte ska tro på ryckten eller anklagelser. speciellt när det handlar om kända framgångsrika personer .

Väldigt tragiskt har han haft det måste jag säga. Drogberoende med alla hans lugnande osv. Totalförstörd kropp. När jag ser hans då och "nu" bilder kan jag knappt fatta att det var samma person. tyckte bara han va konstig då man såg intervjer med honom. Jag kan som inte fatta det fortfarande att han är död nu. 50 år är ju egentligen inte alls gammalt.

[Tassy]
2009-07-02 21:55
0

Egentligen inte ett skit, det är ett evinnerligt j*vla tjat bara.. Tragiskt liv levde han, som alla stora kändisar. Inte ett dugg konstigt att han dog.

Var han din stora idol?

Nej verkligen inte. Lyssnade en del på honom som liten, och visst gjorde han en del bra låtar samt påverkade mycket inom musiken, men nej, nån idol var han inte.

**
Vad tror du om hans operationer och den bleka huden, orsak?**

Operationerna beror väl på komplex och utseendefixering, men jag vet inte om han även gjort någon nödvändig operation, hans kropp lär ha varit fruktansvärt sliten, och jag tror det är främsta orsaken till hans missbruk.

Jag tror yngsta sonen är hans egen, de är rätt lika.

[Katteeen]
2009-07-03 02:17
0

Olika åsikter. :)

Egentligen bryr jag mig inte heller så mycket om själva honom, jag kände honom ju inte, det är bara det faktum att folk är så dömande som jag reagerar.

Vippelicious
2009-07-03 02:32
0

Det enda jag bryr mig om är att Kungen av Pop är död. Hans musik, han som person skiter jag i.

Det är sorgligt när en era tar slut, vilket det har gjort nu, men jag tycker att det överspelas för att han är kändis.

Medarbetare på fantasy.ifokus

enbartmalin
2009-07-03 17:56
0

Varför bry sig om hans död när ni inte ens bryr er om den 14 åriga flickan som blev påkörd av tåget och dog härom dagen? Vi alla känner dom lika mycket/lika lite. Skillnaden är att han var kändis. Deras liv bör väl ändå vara lika värda?

Nej hans död rör mig inte i ryggen.

Var han din stora idol?

Han är verkligen ingen man bör se upp til så nej han var knappast min idol. Min idol är en verklig människa som finns i min närhet, inte en personlighet som byggts ihop för att sälja musik.

Det har säkerligen försämmrat hans kropp tålighetsmässigt. Så, ja.

Bryr mig faktiskt inte, varför lägga sig i det? Låt familjen sköta sitt.

Hälsningar Malin

tjoffsa
2009-07-03 19:35
0

klart man tänker på alla olyckor som händer andra. Med den 14 åriga flickans olycksfall känner jag inte till men mycket annat. Skillnaden är väl att MJ var en världskänd och man har följt med rätt mycket i hans liv. Min farfar tex som ändå var min släkting och dog vid 50 vid en olycka men som jag inte ens vet vem han var då jag aldrig hade sett honom har jag nästan aldrig sörjt. kanske funderingar om vem han var. Så det är skillnad.

Alla olyckor som händer tex den senaste tiden som tex fallet engla, caroline,  de mördade barnen saga och max Det händer saker helatiden och man reflketerar över det ett tag med allt och sen släpper man det. Men jag förstår hur du tänker. Jag tänker mycket på hur vi i sverige kan klaga så mycket över hur "Dåligt" vi har det när det finns många andra människor i världen som har det mycket mycket sämre! och de tänker vi inte så värst mycket på för de får vi höra var och varannan dag långt bort från sverige då de dör som flugor av svält, sjukdom, skador. Tex irak, hur många av oss tänker p det licksom? jag brukar i min höjd fundera över när hela deras befolkning är utplånade. Usch va egoistiska vi är.

enbartmalin
2009-07-04 00:31
0

#10 Hon gick längs(Vid sidan) tågspåret på väg hem men inte tillräckligt långt ut. Hon dog. 14 år gammal.

Hälsningar Malin

[Katteeen]
2009-07-06 20:13
0

#9: "när ni inte ens bryr er om den 14 åriga flickan som blev påkörd av tåget och dog härom dagen"
Tycker jag var en väldigt orättvis kommentar. Lite att dra alla över en kam faktiskt. Jag har inte ens hört om detta och nu när jag har gjort det, varför skulle jag inte bry mig? Klart jag bryr mig när en människa har dött! Spelar ingen roll om det är Michael Jackson eller grannen, för mig har de samma värde. Grejen är väl den -som tjoffsa säger- att MJ var jättekänd och många har skapat olika uppfattningar om honom och hans liv. Det var därför jag tänkte att det kanske skulle vara intressant att diskutera. Dumt tänkt av mig.

[Tassy]
2009-07-06 23:34
0

Lugn nu.

#12 jag tror inte enmbartmalin menade oss, utan media etc, bara för att en kändis dör blir det SÅ mycket större än en vanlig människa.

enbartmalin
2009-07-06 23:50
0

#12 Ursäkta om jag fick det att låta så. Jag är bara så trött på att kända människor tar större plats än svältande barn, mord på varddagliga människor osv, osv.

Hälsningar Malin

[Katteeen]
2009-07-08 15:00
0

#14: Håller jag med om, men det var lite dumt uttryckt dock..
Ingen fara skedd.

Pose-idon
2009-07-08 18:33
0

Tjejen har jag hört talas om då några som kände henne har skrivit på några andra ifokus-sajter…

Vet inte… Jag kände honom inte så jag kan inte typ gråta eller nåt sånt men det är alltid sorgligt när nån dör oavsätt vad man tycker om den personen.

Var han din stora idol?

Nej, har nog inte lyssnat nåt på honom i huvudtaget. Dock har jag hört nån låt och den har väl varit bra.

Säket fördommar mot mörkhyad osv.

Vet inte, men ienltligen den man kallar pappa ens pappa oavsätt biologiska eller inte.

//Elin

[Katteeen]
2009-07-08 20:20
0

Förresten, var det någon som såg "begravningen"/minnesstunden för honom på 4:an? Hans dotter höll ett litet tal, eller vad man ska säga, och då kom tårarna..
Usch, då slog det mig att han faktiskt är död. Tycker mest att det är synd om hans barn, och hans familj.
Men så är ju jag en väldigt känslig person också, jag gråter för ingenting…

Pose-idon
2009-07-08 20:35
0

#17 Nej, men jag hörde en del av talet på radion när jag vaknade:(

//Elin

tjoffsa
2009-07-08 23:03
0

jag såg..tycker så synd om hans barn..väldigt ledsamt. finns att flickans tal på aftonbladet.se

Angelclaw
2009-07-09 08:11
0

Katteen hur ung är du? (när du inte levde under hans storhetstid?) :P

Själv tycker jag att han var sjukt överskattad - han dansade spastiskt och sjöng som ett barn. Ingenting för mig.

Men det är alltid trist då folk dör.

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

Pose-idon
2009-07-09 11:16
0

Heter inte hans barn Prince Michael och Prince Michael 2 ? Tungan ute Stakars barn får inte ha ett eget namn…

//Elin

southdakota
2009-07-09 12:12
0

Jag tycker synd om hans barn och det är ju aldrig roligt när någon dör, men det har egentligen inte berört mig speciellt mycket.

Katter3
2009-07-09 13:20
0

Jag tycker det är synd att han dog, men det är inget jag går runt och tänker på direkt.

Var han din stora idol?
Nej, men jag älskar verkligen hans musik!

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

[Katteeen]
2009-07-09 19:03
0

#20: Vad spelar det för roll? Jag är 15 år gammal, men jag känner för människor och jag tycker att han behandlades orättvist, även om folk har olika uppfattningar om det. Hans musik går väl att lyssna på även om jag inte levde under hans storhetstid?
Jag tycker att han var sjukt bra på musik och dans i vilket fall, och sen kan man ha olika uppfattningar och åsikter om hur han var som person. Han hade ju helt klart problem, det går inte att sticka under stolen med.

[Tassy]
2009-07-09 19:46
0

Ni får ursäkta mig nu, men jag är urless på den här jacksonhysterin och vill inte ha denna tråd på mitt forum, det är andra gången det hettar till nu.

Inlägget är låst för nya kommentarer