Hett tips! - sand
I denna sommarvärmen gjorde jag ett riktigt fynd
Köpte en säck med 25 kg chinchillasand från foderbilen (denna sanden)
Betalade bara 79 för sanden
Allt fungerade jättebra och sanden är kanon…

Men sen tillkommer ju frakt med minst 69 kr också?
Bra att du är nöjd iaf :)
/Sanna
medarbetare på Nattsudd och TV
#1 Det beror ju på hur mycket man beställer för… Betalde 49 kr för hemleverans eftersom jag köpte för minst 900 kr…
Brukar annars ge 17 kr för 2,5 kg och då är den inte alls lika bra…
79+69 för 25 kg = 148 kr, d.v.s. 5,92 kr/kg om man bara beställer en säck sand…

Jag har beställt den sanden + att jag brukar beställa hundmat, kattmat + kattsanden därifrån eftersom det blir både billigare och enklare än att åka till djuraffären och handla.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

blir det klumpar av den? så man måste skrapa å hålla på om de fastnar på botten som vanlig sand?
Har okså beställt den sanden :) Hoppas jag får den imorgon eller på tisdag :)

Kommer den hemlevererad till dörren? o0
Medarbetare på fantasy.ifokus
#6 Jag betalde 208kr för att få den hemlevererad till dörren :) Väldigt billigt, om man jämför med att köpa sanden i djuraffärer.

#7 Märkte det :D Kan man välja dag att få det hemlevererat? :) Jobbar tors - söndag :F Behöver det isåfall på onsdag!
#6 Fick min leverans inburen till rummet där djurena bor - kan inte bli bättre på den punkten
# 8 Det borde gå, men skriv till de o fråga för säkerhets skull 

#9 Åååh det låter ju som himmelriket :D

#8 jodå det går att få det levererat på avtalad dag/tid men har för mig att det då kostar lite mer, annars så kan de leverera utan kvittens och då ställer de bara kartongen med varorna utanför din dörr.
_**/Mvh Anne
Ringer dom eller skickar ett sms när dom är påväg och börjar närma sig?

Det ser ju jättebra ut, perfekt för mig som inte har bil! Dessutom kostar ett 25kgpack med sand ungefär lika mycket som ett 5kgpack på djuraffären. Så frakten tjänar man inte snabbt.
Är det någon som har köpt deras stora balpaket med kutterspån, 30 kg? Hur stort är det ungefär? Jag funderar på om jag kommer få plats att lagre det i lägenheten.
Jag måste tyvärr hålla mig till min as dyra sand då min fetsvans inte till någon annan. :(
Hälsningar Malin
#14 men du kan ju ha en annan sort till gerbilerna så går det mindre av den dyra? ;P

#12 Hempaket (kl 17-21), leverans till din dörr på avtalad tid. Efter lagd beställning kontaktas du via telefon för bokning av tid för leveransen. Leverans sker överrenskommen vardag klockan 17.00-21.00. Observera att angiven mottagare måste vara den som kvitterar leveransen.
Kopierat från deras hemsida med information om fraktvillkor.
_**/Mvh Anne

Nu har dom höjt vad jag märker. 139 kronor :)

#17 hoppsan det var ingen liten höjning 
_**/Mvh Anne

Dessvärre inte :( Fast man tjänar fortfarande på att köpa detta :)

Jag köper mina sandsäckar för 100:- /25 kg på Djurmagazinet alldeles bredvid där jag brukar handla. 50 kg räcker typ en månad. :)
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
Tassy: Jo men jag tycker det ska vara rättvist ju :P
Hälsningar Malin
#21 haha aww :P det är till att skämma bort dem ;)
#22 Självklart, men det visste du väll ;)
Hälsningar Malin
#23 ja :P
Vår son har en sandlåda som jag köper sandlådesand till på Bauhaus. Den är tvättad vet jag. Står så på påsen. Är det någon som vet om man kan använda den som badsand? Den kostar inte mer än typ 35:- för 20 kg. Funderade på att köpa sådan till gerbilerna men vill veta mer först.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!

det är inte den här sanden??
det är den bästa jag har. dock väldigt dyr. Var på lösvikt förut men nu vet jag inte om den bara sälja förpackad där jag köper på grizzly.

#25 Tror att den är för grov för att de ska bli riktigt rena av den faktiskt.
Does it become a walk?
/Ida
Den är lika finkornig som fin råda-sand. Kanske till och med en aning finare.
Wrooom!

den sanden är lite speciell, det blir inte fastklumpat i botten som vanlig sand utan är jättebra, Jag slipper oroa mig för sandfyllda avlopp då det annars spolas ned en del. Jag har försökt fråga där jag köper den vad det egentligen är för slags sand, men de hade inge bra svar på det. bara chinchillasand sa de hehe.. pälsen blir supermjuk och bland av den =)
här är förpackningen..samma som var i lösvikt..

#28 Min sand är typ 0,01 mm tror jag. Den är nästan som damm :)
Does it become a walk?
/Ida
Vill man ha riktigt mjukis päls så kan jag rekommendera Vitte Molens chinchillasand. Men den är dyr. Typ 35 kr kilot. Vi har den på vårt jobb eftersom vi har flera chinchillaägare och uppfödare som bara vill ha den. Brukar ha den i bland. Fastnar inte heller i botten.
Wrooom!
Nu har jag fått sanden! :) Super fin är den verkligen, ännu finare än den dyra sanden jag brukar köpa för 49kr/kg :o
Denna sanden ska jag köpa fler gånger!