Burmese?
Personligen tyckier jag det ser ut som en siamese men är inte säker. Burmeser är mer mörkare.
//Elin

Jo, jag fick känslan att han är ljusare än andra burmeser.. Fast i och för sig är jag inte precis den duktigaste på färger.
Jag tycker han ser ut som en siamese. De ar mer silvriga och ljusare an burmeser. En burmese ska vara brun/svart.

Samma här, tycker han ser mer ut som siames än en Burmese.

Okej, då har jag inte frågat i onödan i alla fall
Ska jag då anta att uppfödaren har skrivit fel?
Tack för hjälpen förresten!
jo enligt mej är det en siamese. Kanske han såg ut som en burmese som liten och blev registrerad som det? Är inte jätte ovanlig att man tar lite fel om det är en lite mörkare ton i ung ålder :)
ja det ser ut som en siamese, inte burmese ;)
Hur gammal är Batman då?Burmeser kan väl också vara ganska ljusa ända upp till runt 5 mån innan de mörknar. Min hona var jag också osäker på om hon var siamese eller burmese fram till ganska nyligen. Hon har mörknat på bara nån vecka tycker jag
#8 Hon kanske har solat 
//Elin

#8 Han är ungefär fyra månader om jag nu inte räknat helt fel :P Född i början av Februari :D
#10 Då borda han vara 5månader efterosm jag har en kull född i början av Mars och dom blir 4 månader om 3 dagar :)
//Elin
Siames som dem andra sagt!;)
är inte siameser mer bruna (men inte samma brun som burmese, ljusare..) för mig ser den bara grå ut. men söt

#11 Hehe, som sagt är inte datum och sådant min starkaste sida :P

#13 Nah.. de är beige åt det grå hållet.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
det beror lite på vad för dolda gener som finns med i bagaget som avgör nyansen på grundfärgen.
Burmese&siames är mina favoritfärger!^^

Stamtavlan Batman har visar att båda föräldrarna är siameser. Det finns även med en burmese patched någonting längre bak, men inga 'enkla' burmeser. Dock innehåller stamtavlan luckor..
då är det nog mycket troligt att det är en siamese.