Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettavel-uppfödning
Läst 1026 ggr
ninfri
0

syskon av olika kön

hej hej, köpte för 3 veckor sen 2 gerbiler, uppfödaren sa att det va två honor som han sålde, men jag är nu idag skeptisk till att det är honor båda två… Så nu är min fundering, om det nu är så att det är en hona och en hane av en och samma syskonskara, kommer dessa två att para sig som vilka råttor som helst eller känner dom av att de är syskon…. Illa förklarat kanske men jag hoppas ni förstår… Antar att det inte är så bra att de parar sig och får bebisar med tanke på inaveln, men tyvärr går detta syskonparet inte ihop med mina andra två råttor….

[Tassy]
0

jo, de kommer med stor sannolikhet att para sig, tyvärr.

sissie
0

Jag skulle inte ha dem tillsammans. Risken är stor att de parar sig. I det vilda håller de ihop med familjemedlemmar men där styr den dominanta så parningar mellan syskon är sällsynt, men när de själva är de dominanta så kan det mycket väl hända.

Jag skulle föreslå att dela på dem och skaffa nya kompisar av samma kön till dem.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Zaphix
0

Jag har ungar som är efter syskon som parat sig. Det bev en kull om tre stycken bara, så jag antar att resten dött. Kullen var absolut inte planerad eftersom de som hade föräldrarna då trodde det var två tjejer..
Skulle inte rekommendera att ha de tillsammans, de parar sig.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

enbartmalin
0

#3 Antalet behöver inte ha med inavel att göra. Jag fick bara 3 i min senaste kul och det var inte inavel ;)

Hälsningar Malin

enbartmalin
0

Jag skulle föreslå att du först och främst fotograferar deras kön/rumpor så du kan få hjälp av oss här inne. Det är svårt att se skillnad om man är ny på det. :)

Det är bättre att vara på den säkra sidan så du inte delar på dom i onödan :)

Hälsningar Malin