OT sommarvärme
Nu äntligen har sommaren kommit igång på riktigt. Jag är nyfiken på hur pass varmt ni haft det och vart i landet.
Kan ju säga att i Norrköping har det varit 30 och jag har jobbat i en av djurparkens restaurang brevid min trogna kombiugn så nog med värme har jag då haft idag.
en fick åka hem tidigare pga migrän och vi andra har kännt oss helt kassa. Det som varit bra är att jag har ätit mycket isglass, slush, och väl kylt lokavatten.
här i mitten av landet så har det också varit runt 30 grader större delen av tiden.

ojdå..verkar vara ett högtryck. hoppas det håller i sig hela sommaren trotts att det kan vara äckligt varmt. Det säger jag bara för att förra sommaren var inge vidare och dom dagar jag var ledig var det bara regn =/

35 grader är det varmaste lastbilen har sagt idag, i rullande. I stillastående i skuggan sa den 37.
Nu är det ca 25 så nu börjar det bli behagligt.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
Runt 30 grader har det varit under dagen, men har nog sjunkit lite nu.
vi har haft ca: 28 grader :)
//Elin

#3 …37?!! herrejisses..var då? Västerås? måste vara rekordet hittils.
jag hade 39 grader på den inglasade balkongen och då var glaset öppet och gardinen mer än halvt neddragen. stackars sköldpadda tänkte jag men hon trivs nog bättre än på länge.
mm vill ha slushie… här går jag ut och in mellan värmen och kylan (fikarummet är svinkallt) det är inte heller bra.

men det är otroligt skönt svalka sig emellanåt. Jag brukar gå in i kylarna på jobbet några sekunder.

Vi har haft kringom 30 i skuggan och vindstilla i flera dagar. Lite svalare igår men ändå varmt. Få se hur dagen blir, hade ca 20 i skuggan kl 06:00 iaf :)
Lillebror sa nåt om 43 i solen i helgen, men detta vet jag inte om det stämmer eller inte.

#9 jag hörde av mamma med att det var varmt i Pite, hon ska komma nu i veckan till våran värme här nere. Så hon kommer inte undan så lätt!! =) Ska det hålla sig kring 30 strecket länge där uppe?
Här i värmland är det runt 30 grader. Alldeles för varmt för min smak :p
Nu 08:15 är det 24 grader i skuggan.

#6 I Borlänge
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida