Gerbil utomhus?
Klarar dom av att vara utomhus?
Hur gör ni om ni har dom ute?
mina kan inte vara lösa och jag gillar inte kopplet…
Ge gärna tips och lägg ut bilder på era lösningar! =)
ta ut dem i en liten rastbur funkar bra.
Se till att det är lagom varmt åt dem, även om de är ökendjur så får de lätt värmeslag!
Håll även konstant uppsikt på dem, utifall de skulle lyckas rymma.
Se till att de har med sig vatten ut också, och att det finns skugga åt dem.

Hur menar du med rastbur? en tyo sådan till hamstrar?
Njah, jag menar typ att man sätter t.ex. överdelen på en duna på backen och låter dem springa däri. Håll koll så det inte blir hål så de kan rymma.
Jag håller på att fixar en rastgård (har en men en bättre) till mina :) Ha dom helst i skugga och se till at dom har vatten. Var med hela tiden.
//Elin

Tips, se till att ha botten på rastburen för de gräver snabbare än man tror. 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Jag vet inte om jag vågar ta ut mina. Hade Megaman på fönsterbrädan en gång, då blev han livrädd för någonting, kan ha varit en fågel. Tänk om det skulle hända honom igen ute i en rastgård? Nej usch, synd och skam men mina får vara inne! :(
Medarbetare på fantasy.ifokus

Jag har mina grabbar ute i hamsterhagen. De gräver lite lite men inte så det är nån fara. O hoppa över är de inte heller intresserade av. Visst händer det att nåt skrämmer dem men jag ställer ut leksaker oxå som de kan gömma sig i. Ställer upp ett stort paraply som ger skugga åt dem och en stor kartong de kan krypa in i gömma sig lite. Sen tar jag ut tjejerna en stund då o då men de får sitta på våra axlar. De är nämligen små rymmare om de får chansen :P
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida