Vad heter färgen??
Hej, jag är ju enormt dålig på färger, jag vet att 8 av mina gerbiler är Augoti, 2 st, ser ut som augoti med vita tecken, och den sista är svart/vit/grå.
Tänkte lägga ut en bild på den svart/grå/vita och en av de "augoti/vita" så kanske ni kan säga mig vilken färg det är. Jag tar en bild jag har med bägge, men vill ni ha bilder på något annat sätt, så säg bara till hur ni vill jag tar kortet så fixar jag det :-)
Tyvärr är bilden av dålig kvalite, men den enda med båda.
Kan du beskiva vart dom har vita tecken?
//Elin

Vänta, tar kort :-) tar 5 min…

Minto kan jag tippa är Slate Pied Collared. Han ser lite bruntonad ut i det svarta.
Ozuo är enligt mig också Pied Collared.
Rätta mig om jag har fel. Jag är inte superbra på det här, men försöker lära mig.
Sötisar i alla fall.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Slate har inte brunt i sig :)
Det är svårt att se på bilderna om det är black eller slate pied collared.
Agoutin är en white spot.
Ok, Tassy.
Wrooom!

Tack så mycket för svaren :-)
Tassy brukar ha rätt 12 gånger av 10. Även hennes gissningar brukar bli rätt 99 gånger av 100.
Wrooom!
Sara är grym :P
Hälsningar Malin
#11 oh, tack 
Nu vet jag vad en slate är! Tackar! Undrar vad jag fick det där bruna ifrån? Måste ha blandat ihop det med något annat.
Wrooom!

Minto tror jag är black pied collared men en ganska "trasig" krage ;) Ser för mörk ut för att vara slate.
Ozuo tror jag faktiskt oxå är en pied collared även han med "trasig" krage. Jag har 4 stycken agouti white spot hemma och de har bara en fläck i nacken, inte så utbrett som ozuo.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
#16 kan mycket väl vara så som du säger. :) Svårt när man inte ser hela vägen runt.

Påminner lite om Timoty som bor hos Dalna numera. Agoutin från Tovasockorna. Han är broken pied collared. Det är för mycket vitt för att vara en klockren white spot och för lite för att vara en klockren collarde ;)
Does it become a walk?
/Ida

Tack så mycket för alla svar!

#19 Aww, gosnötterna vad dom är söta!!
Does it become a walk?
/Ida

#22 Broken pied collared är ungefär som Peach. Och du är ju SGSare ;)
Does it become a walk?
/Ida
#23 *fatta 0* xD
//Elin

Haha.. Peach är ju vår nya färg. Och Broken pied collared är en "ny" teckning ;)
Does it become a walk?
/Ida
#25 Aha, men det visste inte jag 
//Elin

Nu vet du ;)
Does it become a walk?
/Ida
#27 Då måste jag ändra mina gerbilernas papper 
//Elin
#25 när uppkom detta påhitt? :P
ojoj här måste då ändras :O Har ju massa broken pied collared isåfall :)
#30 Ja, nu får du mycket jobb 
//Elin

#29 När Timoty föddes ;) Hans teckning är ju varken collared eller ws för han har verkligen en HALV krage lixom. ;)
Does it become a walk?
/Ida