Utflykt i gröngräset
Idag ställde jag upp hamsterhagen ute på gräsmattan och tog ut Jesper, Oskar och Max.
Jesper tyckte livet var härligt o for omkring o undersökte ALLT. Max tyckte det va spännande men va lite försiktig o gömde sig gärna ibland. Oskar tyckte mest det va jätteläskigt större delen av tiden så han låg o tryckte intill mig mest :)
Så här kommer ett gäng bilder på fröna :)
Först ut en liten räddhare, Oskar
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

Nemen, gud vad sött… 

Så.. slut för idag :)
Does it become a walk?
/Ida
aww gosnötter 
Vad mysigt de har. Du är inte rädd för att det rymmer? Jag har inte vågat ta ut mina sådär.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!

Visst är de söta :D
#18 Näe, mina hanar hoppar aldrig över hamsterhagen faktiskt. Honorna skulle jag inte våga ta ut såhär för de hoppar över så fort de får chansen. Så det gör jag bara om gubben är hemma så man kan hjälpas åt att hålla koll på dem.
Does it become a walk?
/Ida
Det måste vara ett riktigt äventyr för dem att få trampa runt i gräset. Ska nog ta ut ett par och prova.
Wrooom!

De va ju inte riktigt överens om vad de tyckte om det som du ser ;) Jesper älskade det medan Oskar tyckte det va skitläbbigt :P Men om de får göra det upprepade gånger så blir det nog bättre :)
Does it become a walk?
/Ida
Aww, vad söta! :)
Max är min favorit :D
Aww
Jag brukar ha mina ute men då har jag tak med 
//Elin

Har inget tak till min hage.. men det funkar ändå bara man inte lämnar dem. :)
Does it become a walk?
/Ida
#26 Jag lämmna inte mina, men är är så otroligt rädd att nån ska försvinna att jag kanppt vågar släppa mina på sängen 
//Elin

Har jag hagen inne o nån hanflock i kan jag lämna dem rätt långa stunder utan att oroa mig. De är helt enkelt för lata för att hoppa ur :P Tjejerna däremot släpper jag inte ur sikte många sekunder. Ute vill jag inte lämna dem en sekund mest för att grannens förb*****e katt stryker häromkring.
Does it become a walk?
/Ida
Jag ska fixa en rymmningssäker rastgård inne till mina iaf :)
//Elin
Mysigt, mina brukar följa med mig på axeln men skulle gärna vilja skaffa en hage. 
Jag har en riktig rymmare hemma. Sist var han ute en hel dag och sprang runt på golven och vägrade låta sig bli infångad. Sent på kvällen föste jag in honom i en hage och då fann han sig i att bli infångad. Måste fixa större bur till honom och hans kompis. Jag tror det är en bidragande orsak till att han rymmer förutom att han tycker att världen är så häftig.
Wrooom!
#31 Haha, Jag gissar på att det var Kola som rymde igen
//Elin
Japp! I egen hög person. På sätt och vis bra eftersom han är ett matvrak och lite rund kan man väl säga.
Wrooom!
#33 Hoppas han inte lärt Brunt några dumheter, haha 
//Elin

Haha, en förmiddag är det mesta jag har jagat ett frö. Men inte hanarna inte.. det är mina småbrudar som ger mig gråa hår på den punkten ibland.
Does it become a walk?
/Ida
#34 Kola och Brunt har inte gått i samma bur på senaste tiden. Så det är nog lugnt.
#35 Jag skickar över honom till dig om jag får nog av hans rymningar.
Wrooom!
#35 haha men andra har jagat dina frön mer än en förmiddag ;)
#36 *puh* 
//Elin

#36 Hahaha, ja just nu har jag faktiskt ingen som kan rymma. Bella är den som är mest rymningsbenägen men hon är tryggt instängd i sitt akvarium :P
#37 Jaja, men Mimmi har iaf hållt sig sen dess :P
Does it become a walk?
/Ida
#39 vilken tur, hon är banne mig en liten vessla i gerbilformat 
#40 Hehe 
//Elin

#40 Haha, att hon är ja. Fast hon har vuxit till sig lite o mognat rätt mycket nu jämfört med hur hon va då :P
Does it become a walk?
/Ida
#42 Härligt :) aww, har lilltjejen blivit stor :')

Med tanke på hennes föräldrars storlek så är hon ju inte jättestor :P Men hon har mognat rejält. Hon o Olivia är helt klart ett par av de gosigaste vi har. Kliver alltid upp i handen o upp intill nacken så de kan gosa med oss. Allra helst husse, men matte duger ibland hon oxå :P
Does it become a walk?
/Ida
#44 men wow, vad är det jag hör :D hon som var en liten sprätthöna på "min" tid :)
#13 Aww, hihi, han ar for gullig!!

#45 Japp, en riktig sprätt va hon. Men nu är hon hur go som helst. Det är bara mina små tovasockar som är lite sprättiga ibland nu. Men de är ju unga så de är ursäktade ;) Mimmi och Olivia är ju över året nu o det märker man tydligt ;)
#46 Visst är han :D O så mysig som tyr sig till mig när det är läbbigt sådär ;)
Does it become a walk?
/Ida