Gerbil i samma hage som hamster?
Ja nu menar jag såklart inte samtidigt. Men kan gerbiler rastas i samma hage som hamstrarna?Eller blir de nervösa av dofterna?
Och kan man rasta 2 hongerbiler i samma hage som man senare rastar 2 andra hongerbiler i?Eller kan det bli bråk för att de luktar andra honor?
Jag hade samma rasthage till mina förut när jag använde den. Dock använder jag deninte längre eftersom jag vill ha en säkrare.
Viss använder samma badsand till alla sina gerbiler.
//Elin
Oki så det borde gå bra?
Vi har katter så därför är hamstrarnas rasthage en 1 meters duna med ectra nät i gallret i taket. det borde duga till gerbilerna också då eller?Om man tar ut hamsterhjulet och ställer in nåt annat intressant de kan undersöka
Jag skulle inte låta gerbiler och hamstrar rastas i samma hage, det verkar riskabelt.
#1 Gav svar gällande honorna. 
jo, jag menade ju att honorna går att ha i samma, men hamster/gerbil är jag osäker på.
//Elin
oki så det är ingen fara att ha rastat 2 honor från en grupp i hagen först och sen släppa in 2 andra honor från en annan grupp?(efter att jag tagit ut de två första såklart)
Kan en duna bur i storlek 70cm räcka som rasthage åt dem?
Ja, det går bra!
Tror det funkar med dunan, ha mycket leksaker till dom.
//Elin
Oki va bra. Dom får ju självklart komma ut och klättra runt på matte och husse och få mycke kel och gos varje dag men om de vill springa av sig så många de liksom vara skyddade, i tex en duna:)
Oh hjalp, jag trodde du menade samtidigt nar jag laste tradens namn. Men att bara ha dem i samma hage efter varandra ar inga problem. 
#8 hihi
#8 Men Emma då 
//Elin
Alla gerbilerna bor ju stort i stora akvarium på över en meter så det har ju gott om utrymme att motionera på men tänkte att det kanske kunde vara kul att komma ut i en duna och undersöka lite nya saker :)
Whoops, trodde också att du menade samtidigt. Det går att använda samma hage till hamstrar och gerbiler, bara det inte är samtidigt. 
#11 Precis… :) Så är det säkrare än att ha dom på golvet. Jag har inte mina på golvt sen jag hade en gerbil som rymde från sin bur och försvann.
//Elin
Jag tycker det verkar jette bra. Det ko m er bli kul att kunna vissa upp sina gerbiler fö andra.
Ja, men da och da kommer det ju folk som vill ha hamster och gerbil, ratta och gerbil, mus och gerbil och jag vet inte vad i samma bur sa det ar inte en sa ovanlig fraga som man skulle kunna tro. 
Undra vad vissa tänker med 
//Elin