Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 888 ggr
AnneN
0

Motionskula?

Är sådana där plast motionskulor verkligen bra för gerbiler? Tänkte då springhjulen inte är bra för deras svansar, ryggar, mm.

Såg på en annan sajt om gerbiler att man kunde ha sådana, men vill veta om de verkligen är så bra.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Royalz
0

Jag tror inte gerbiler ska ha sånna springbollar. För deras svans bli böjd i ett konstig läge och det tar skada på ryggen tror jag, inte helt säker :) Men jag skulle inte använda varken hjul eller springboll till nått djur med lång svans.

Pose-idon
0

Och sen kan man ju ställa frågan: Skulle jag vilja springa i en boll?

//Elin

Royalz
0

#2 Till hamstrar kan man ha springbollar.

Pose-idon
0

#3 Ja, men hur kul är det. Man får inte precis undersöka saker osv. Jag skulle iallafall inte vilja springa i en boll…Obestämd

//Elin

AnneN
0

Okej, då var det precis som jag misstänkte… Ville bara få det bekräftat

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Tassy]
0

Nej, man ska absolut inte ha springbollar, Det är lika illa som hjul, bara det att man tvingar gerbilen att vara instängd i bollen, vilket är otroligt stressande. Så en sån boll är enligt min mening värre än hjul, djuren får inte en chans att välja själv.

Royalz
0

#6 Om djuret inte vill springa så springer den inte..

[Tassy]
0

#7 hur vet du att djuret inte flyr i panik?

Royalz
0

#8 Jag har en sån stor boll till mina hamstrar, och vill dom inte springa så lägger dom sig ner. Vill dom så springer dom lite sakta, ingen har någonsin sprungit snabbt som om dom skulle vart rädda. :)

[Tassy]
0

#9 Jag har sett gerbiler som fått totalpanik i en sådan boll och prungit allt de orkat, kissat ner sig, sprunit in i saker. Plågeri enligt min mening.

Royalz
0

#10 Nu pratar jag om mina HAMSTRAR, dom är lugnare än gerbiler. Jag skulle aldrig få för mig att sätta en gerbil i en sådan boll.

Mina djur har aldrig kissat eller blivit stresserade i bollen.

[Tassy]
0

#11 Jag vet att du gör det, men det är gerbiler tråden handlar om och det för gerbiler jag svarar. Jag menar inte att du plågar dina hamstrar, jag menar att det vore plågeri att sätta en gerbil i en sådan boll om den skulle få panik.

Royalz
0

#12 Aha okej. Jag skulle heller aldrig sätta en gerbil i en sån boll.

[Tassy]
0

#13 då är vi överrens :)

isafisa
0

Hade själv en sån boll till mina första gerbiler (var ett braaa tag sen) och kan bekräfta att dom inte tycker om det. De pissar ner sig och bajsar väldigt mycket samtidigt som de sprang full fart in i saker.  Ingen kul syn alls…