Vad kan ha hänt?
Idag när jag och min kompis kom in i mitt rum så skulle vi ta upp kryddorna så såg vi att en av PEW:arna inte levde
Han låg bara där, vi vet inte vad som kan ha hänt. Han hade varit pigg innan och så.

//Elin

Stackars!
Beklagar verkligen 
Vila i frid vännen
Han kan ha haft något fel på något av de vitala organen eller burit på någon infektion som kroppen till slut inte klarade. Omöjligt att veta vad som hänt utan obduktion, men det är en del av naturens gång, och tyvärr är det inte allt för ovanligt heller.
Beklagar :(
Beklagar :(

Nej,vad tråkigt
För mycket ledsamheter idag…
Vila i frid lille vän

skulle du vilja göra obduktion på den pose-idon?
#6 blir inte det problematiskt såhär pass sent? Vet att på människor börjar förruttelsen 4 minuter efter dödens inträffande, och det lär ju inte vara längre på gerbiler precis :) så det går kanske inte?, så vida pose-idon la ungen i frysen omgående? Jag vet inte, funderar bara :)

Jag gjorde ubduktion på ett marsvin ca 16 timmar efter döden och det var inte problematiskt. Men en gerbil är så pass liten så jag vet inte.
MVH Emmy/ cikorias.blogg.se
[kaniner och gerbiler]
Vi begravde den lilla direkt…
//Elin
#9 Jag hade nog gjort samma i ditt ställe. Kom just på att man sällan kan obducera gerbilungar, dom är för små, vill jag minnas.

Han mådde så bra dagen innan och så låg han bara där :(
Nej så sorligt, beklagar sorgen <3 :(
Som Tassy säger kan det vara något innre organ som skadats men det är svårt att veta, hoppas det inte blir fler dödsfall
Disa, Hollywood's gerbiluppfödning
begklagar, :/
Vila i frid. <3
Det är nog ibland det jobbigaste. Att inte veta varför. Om de är sjuka eller gamla så finns det ju en rimlig förklaring.
Hoppas de andra mår bra i alla fall.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!

Jag har ju syskon ifrån Daisys och Viggos första kull och de har inte visat några tecken på att de mår dåligt, fast det kanske inte syns:/ Hoppas inte att det drabbar fler.
#15 Dom sa väl aldrig nåt om något ärfligt?
//Elin

#16 Vilka?
Jag tror inte det är något som är ärftligt. :)

Beklagar
#19 Ursäkta men, varför dra upp en sån här tråd, speciellt en så gammal? 
//Elin