hur många måste jag ha??
Hej jag har tänkt köpa gerbiler, men jag undrar om man måste ha 2 eller flera??
2 styckern minst. Om det är tjejer så är det bäst med 2. Hanar kan man lätt ha 3 st.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Minst 2, med tillräckligt stor bur kan du hålla större grupper också. En sisådär 3-5 stycken. 
Fem stycken? ---> Hanar ja, och då i en rätt stor bur, på typ 300 liter eller så :)
Honor, då bör man ju som sagt hålla sig till två, eller om man vill ta en liten risk och ha tre stycken tillsammans, fast då i en tillräckligt stor bur då de är mer revirhävdande än hanar. Lycka till! :)
#3 Ja, det gäller ju hanar då. Honor 2 eller max 3 stycken.
Hanarna kan ju vara 5, jag har fått råd att 220 liter även passar för 5 hanar, dock är ju större bättre. Honor kan man ha 3st om det finns en klarar ledare, alltså ålderskilland mellan gerbilerna.
//Elin
#5 Jag har fyra hanar i mitt 230 liters, det är precis lagom ;)
Hälsningar Malin
#6 För övrigt ska jag leta större till mina :)
//Elin
Man kan ha 4 hanar i en 130-samla också, men det är lite gränsfall :)
#8 Då kan man ju ha 5 i 220liter, för det är endå 90liter större ;)
//Elin
Jag kommer att ha 3 hanar i en 130 liters SAMLA Låda (Nu bor de mindre men det är bara provisoriskt, ska försöka byta bur så snart som möjligt.) tycker det verkar ganska lagom.
Sedan har jag två honor i den största dunaburen, mätte den till 99 centimeter lång, 51.5 centimeter bred och 37 centimeter djup. Motsvarar det ungefär 190 liter eller?
#10: Har också haft 3 killar i en 130-samla, det funkar alldeles utmärkt och jag tycker inte det är trångt :)