Vid vilken ålder parar ni?
Jag parar mina honor vid tidigast 5 månaders ålder.
Jag tycker det är helt ok att para en yngre hane :)
Nu är ju inte jag någon uppfödare, men hanen kan man ju rent fysiskt para vid nästan vilken ålder som helst…
Fast personligen skulle jag nog vänta tills hanen är iaf 6 månader gammal eftersom man då hunnit få en bättre bild av hans hälsa och temperament…
Men det är ju bara min personliga åsikt 
Honor vid minst 5 månader, och hanar ungefär samma så man får lära känna honom och se om han är av pappa-material mm. :)
Honor parar jag tidigast vid 6 månader.
Hanar har jag ingen direkt ålder på utan när de är mogna att bli pappa vilket är i olika åldrar på olika hanar. Oftast är hanen redan utsedd till honan i väntan på att hon ska bli 6 månader
- Ida
Omplaceringsdjur - Ja Tack!

Honan ska vara minst 6 månader men helst runt 8 faktiskt för min del. Hanen vill jag att han är minst 1 år egentligen. Mycket för att på det sättet verkligen kunna se hälsa och temperament. Eftersom det förekommer cancer i väldigt ung ålder så kan man iaf undvika det till viss del genom att inte para en hane under 1 år. Men det är upp till var och en.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
Jag parar både hanar och honor vid minst 5 månader, eftersom då har man hunnit se deras personlighet och vet om de är avelsmaterial
Disa, Hollywood's gerbiluppfödning
Minst 6 manader for honor. Hanar ar helt ok att para unga men jag foredrar att vanta minst 1 ar innan jag parar om inte andra skal finns. Om jag har en hona som maste paras snarast och den passande hanen ar ung sa spelar det ingen roll, men annars sparar jag helst hanar och sen valjer jag ut honor.

Men vad är det högsta , ungefär ? :)
1 ar for forsta kullen.