Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 833 ggr
Pose-idon
0

5 tillsammans?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag undrar lite över om man kan ha typ 5 gerbiler i ett 220liter akvarium?

//Elin

burmesee
0

Är det hanar?
Och hur storåldersskillnad är det mellan dem?
Jag tror väl det skulle tänkas gå men jag är inte så säker på måtten, men om du berättar lite utförligare hur du har tänkt dig… :)

Disa, Hollywood's gerbiluppfödning

Pose-idon
0

Dom är hanar. Den äldsta är snart ett år (född 15 Juni 2008) Dom näst äldsta blir 3 månader imorgon (Född 5 mars 2009) Dom andra 2 är födda 15 April 2009. Den 3:e har jag inte koll på när han är född men inte köpt in honom än, blir 6v vid midsommar iallafall.

Jag kan ju fundera på ett större akvarium om jag får in det i mitt överfulla rum… :)

//Elin

Gerbilflicka
0

Jag har haft det i manga ar med framgang, men tank pa att det KAN handa saker och da galler det att sara pa dem direkt. Oftast ser du tecken forst, det blir inte bara brak direkt.

Har haft problem en gang och da var det for att den aldsta hanen blev sjuk, sa han blev utstott och flockens minsting stannade vid hans sida. Alltsa blev det som tva flockar i samma bur. Det blev aldrig nagot brak dock for jag valde att sara pa dem sa fort jag sag tecken pa att det inte stod ratt till.

isafisa
0

Jag har 4 tillsammans just nu, men det är bra åldersskillnad och tydliga dominansgränser så det funkar bra :) Men ja som sagt ska man ju hålla koll så man ser tecken tidigt :)

Storleksmässigt på akvariet funkar det jätte bra :)

Pose-idon
0

Okej vad bra! Vi funderade på att skaffa ett större eftersom jag var orilg för att det skulle bli för litet, men jag kan ju leta efter större i framtiden också!

//Elin

Zaphix
0

Jag har haft fyra tillsammans i ett inte speciellt stort akvarium i ett år. En var äldre och tre var lika gamla, hanar. Gick utmärkt. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Pose-idon
0

Okej! :) Ville bara kolla så jag inte gjorde nåt som skulle kunna gå illa med stor risk :)

//Elin

Vippelicious
0

Det är faktiskt lite av en dröm för mig, att ha en liten "koloni" med djur i rummet :) Kan ju önska lycka till i alla fall, och hoppas på att det inte blir några bråk då jag själv inte har någon erfarenhet ;)

Medarbetare på fantasy.ifokus

sissie
0

#2 Han är född den 8 maj.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Pose-idon
0

#9 Okej :)

//Elin