Köpte och gjorde iordning Samlor
Idag köpte jag två samlor som jag inredde. På ena kortsidan monterade jag en hylla av en tjock bräda. Den skruvade jag fast med skruvar från utsidan.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
Vad fint! Jag hade såna där vattenflaskor förut men mina busfrön bara gnagde på sugproppen 
//Elin
En detalj. Plockade gräs som jag satte in. Det lär inte stå där länge. Fniss!
Wrooom!
På Ikea hittade jag dessa pennställ i ekträ. 2-pack 19:- Dom lär nog hålla ett tag.
Wrooom!
3-pack köksredskap i bjök för 5:-
Wrooom!
Snyggt och fanatsifullt! 
Vad är det för grenar du har? Äpple? :)
//Elin
Fint!
Ska snart också skaffa en låda så roligt att se dem inredda.
Javisst ja! Jo det är en äppelkvist.

Lär nog vara väl nerskottade saker i morgon.
Bara dom har kul så är jag nöjd.
Wrooom!

Va fint det blev :D Smart att skruva fast från utsidan sådär :D Mina muppmöss fattar inte hur man dricker ur de där vattenflaskorna. Det är synd, för de är ju himla bra.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

va läckert med träinredningen =) kul få lite insipraton =)
Jättecool bur verklgein snyggt inredd med mycket kul för gerbilerna! :)
Älskar köksredskapen du har lagt in;)
Disa, Hollywood's gerbiluppfödning
När jag ändå var på Ikea så kikade jag efter saker i trä som de kunde få gnaga på. Köksredskapen var så billiga att jag inte kunde låta bli. 5:- för ett helt set!
Och pennställen i ek kostade 19:- för två! Det får man ju inte ens en gnagstång för! Än mindre ett gnagar hus!
Kunde inte låta bli. Ångrar att jag inte köpte fler "hus".

Wrooom!
Vad fint 
Ska nog göra något liknande med mina samlor, men då sätter jag nog flaskan på utsidan - mina älskar att gnaga på flaskan 
Småisarna hälsar!!!!
Fint det blev :)
#13 Hälsa tillbaka. Mamma och pappa hälsar också. De små har fått småsyskon för en vecka sedan. 7 stycken. 2 killar och hela 5 tjejer.
Wrooom!
Ska nog fundera på sånna där gerbilpennställ, verkligen praktiska och billiga! :D
Disa, Hollywood's gerbiluppfödning
#16 Håller med, verkar riktigt bra. 
#16, #17 Och eftersom de är gjorda i ek och ek är stenhårt, så lär det nog ta ett tag för dem att gnaga sönder dem. Om de nu över huvud taget bryr sig om att gnaga på dem.
Wrooom!
Det blev riktigt fint! :)
Tackar ! Det varade i cirka 10 timmar. Sen hade de små busiga djuren grävt och rumsterat om i samlorna så de var sig inte lika. Bara hyllorna satt kvar.
Fast oj vad de bygger fina tunnlar. Man kan se dem genom plasten.
Wrooom!
Kanner igen det dar… stadade sa himla fint till Mixa och Amalthea igar. Det varade i kanske 10 minuter? Sen var sandskalen nergravd och nu ser hela buren ut som ett bombnedslag, haha.
Men det är så kul att titta på dem när de utforskar en nystädad bur.
Wrooom!