Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 672 ggr
gerbiil
0

Hjälp!

Hej! Det var som så att min syster höll i min gerbil, och helt plötsligt hoppade gerbilen ut och föll från ca. 120 cm upp i luften!

Det såg inte ut som om hon hade gjort sig illa, hon sprang runt som hon brukar göra och klättra innan jag lckades fånga henne.

Men till er kunniga, även fast hon såg pigg ut och klättrade runt, kan något ha hänt med henne endå?

Snälla hjälp, är jätte orolig! Gråter

Solaika
0

Kolla hennes tänder. Det är oftast det som skadas vid fall. Om benen är hela och hon verkar må bra så är det bara att hålla ett öga så hon äter och dricker och inte tacklar av. Låt henne vila och titta till henne bara. Men kolla tänderna först så hon KAN äta.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

[Tassy]
0

Kolla så gerbilen stödjer på alla tassar, och kolla om tänderna är hela och sitter som dom ska. Glad

gerbiil
0

#1 tack! testade ge henne ett solrosfrö och hon åt det som hon brukar göra. Får hålla ett öga på henne också.

Solaika
0

Såg du att hon åt upp det? Ibland kan de låtsas att de äter för att dölja att de inte kan. Men äter hon utan problem så är tänderna hela. Då är det bara att hålla ett öga på henne närmaste dygnet. Är allt lugnt därefter så kan du slappna av :)

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

gerbiil
0

#2, hur ska jag kolla hennes tänder? öppna munnen? eller ge henne ngt att äta?

gerbiil
0

#4, ja hon åt upp det.

[Tassy]
0

Antingen öppnar du munnen och kollar (rekommenderat, de kan lyckas gnaga trots trasiga tänder!) eller så ger du henne en bit kartong och kollar om hon kan gnaga på den.