Personligheter
Vad har era gerbiler för personligheter? Skulle vara roligt att få höra hur andras är och vad de kanske tycker om/inte tycker inte om :)
Mina två; Brew & Batman
Brew är fullkomligt gnag-galen! Sätter man en liten kartonbit en bit från nosen tar det inte lång stund innan han tar i den med båda tassarna, börjar gnaga, och försöker få mig att släppa! Ute ur buren utstrålar han ett speciellt lugn. Inte är han absolut helt stilla, men han verkar på något sätt trygg.
Batman klättrar ibland upp på armen om man sätter ner handen i samla-lådan :D Sen har han väldigt mjuk och len päls också. Av de två grabbarna sover Bat mest :) Ute ur buren är Batman mer aktiv än Brew och rör gärna på sig lite mer.
Ber om ursäkt om en tråd som denna redan finns, då behöver ni inte ha kvar denna ;)
Jag tror inte det finns en sådan tråd faktiskt, kul grej! :)
Cosmo är en översocial duracellkanin(gerbil) som alltid vill hitta på något skoj, han är lite problem med vikten eftersom han rör sig så mycket går han aldrig upp i vikt.
Ajax är Cosmo och Yolandas pappa och är världens coolaste gerbil, han är verkligen cool med allt. Förutom när det kommer till brudar
-.- ;P
Yolanda är en fisförnäm liten dam ur min första helt egna kull, hon är väldigt girlie girl och jättesöt! :)
Hekla/Emelie är Yolandas mamma, en riktig kvinna. Väldigt föraktfull mot grabbarna förutom när hon brunstar, hon vill ha respekt!
När hon var yngre var hon spattig och gillade inte riktigt att vara uppe i handen men nu har hon lugnat ner sig avsevärt och älskar att sitta och mysa. :)
Nidawi, en tjock lite halvt virrig tant. Världens gostroll, som njuter av livet och mat. <3
Gusten är en liten rundmagad gubbe i 1 ½ års kris, han tycker oftast om att gossa, om inte vägrar hanlåta sig infångas.
Det där var lite kortfattat om alla gerbiler jag har hemma just nu. :)
Disa, Hollywood's gerbiluppfödning
hihi orkar inte ta alla mina, tar de jag känner bäst så får Vikke beskriva resten ^^
Tender Touch - Hon är allt annat än vad namnet antyder. Tycker hon är lite bitch på ett sätt (inte dåligt), hon vet vad hon vill och nöjer sig inte med mindre. Hon är itne rädd alls, har gett sig på en flera gånger större kille och faktiskt lyckats ta sig ur oskadd!
Polly - Polly är en liten kopia av mamma Tender. Ville para henne men ingen hanne dög så då fick det vara :) Till skillnad från Tender vet hon sin plats och bråkar inte med vem som helst (även om hon är lite kaxig). Jätte söt tjej!
Sandy Brown - Sandy är en energisk tjej som alltid har mycket överskottsenergi. Mammas älskling brukar jag säga, vi har en ganska komplicerad men stark relation :)
Hjortron - Lilla guldkornet. Hon är en genomsnäll tjej som kom hit för att bli sällskap till Sandy. Hon är lugn tjej men busar gärna runt med Sandy och hittar på bus :)
Jaguar - Jagge är min stora kärlek. Han litar på mig och jag på honom. Han är en lugn gossekille som är som en pappa till sina tre flockmedlemmar. Han är en stark men rättvis ledare :)
Ferrari - Jaguars busiga bror. Han älskar allt som stinker, typ strumpor och armhålor och ger oss gärna ett litet nyp på dessa ställen. Han är annars bedårande och det tror jag att han vet om.
Sentiment - En lite busigare pojke än Ferrari men fortfarande lugn och snäll. Han var en riktig vilde som liten men lugnade sig snabbt i sitt nya hem. En helskön kille helt enkelt.
Lupus - Senaste tillskottet här hemma och redan mammas lillefis ;) Han är mycket busig men han är ju inte ens 6 veckor än så det är helt ok :) Han är lite feg av sig men ändå ganska kaxig och modig (hur det nu går ihop…).
Platina - En bleknad skönhet kan man säga. Hon var en riktig primadonna som ung, en fotomodell också. Nu är hon min lilla skyddsling och jag tror hon insett själv att hon börjar bli äldre.
Kärleksmums - Platinas lilla kopia. Hon är sin mammas stöd och jag tror de trivs tillsammans. Mums är Platina på pricken lik i både utseende och beteende.
Julius - en riktig buspojke det här! Han hade lite problem innan, bets och så, men det har gått över nu. Han är charmig på sitt sätt och en sann äventyrare!
Cesar - En ganska blyg kille, har dock tuffat på sig på senare tid! Söt kille med mer att ge än han visar!
Fernando - Kopia av sin pappa. en helskön axel-gerbil. Han är supersöt och supersnäll.
Laphroaig - Han är energiknippet nummer ett, så fort man stoppar ned handen susar han uppför armen till axeln där han älskar att sitta. Han är källan till alla våra axelgerbiler :)
Twix - På väg att bli en kopia av sin pappa Lappis, för tillfället är han lite blyg och tillbakadragande men han börjar bli mer och mer energisk på både gott och ont ;)
Bowmore - Lappis bror, han är mycket lugnare än lappis är och fast ändå lika m´bestämd, om han vill ha något då ska ha det också ;P Han och Laphroaig var mina första gerbiler, därför känner jag extra mycket för dom :)
Muffin - Bowmores son, han är den blygaste av alla gerbiler vi har och direkt när man stoppar ner handen i akvariet så springer han iväg, men efter ett tag kommer han fram nyfiken och när han väl är uppe i famnen är han jätte mysig.
Dylan - Dylan är vår största gerbil på 110 gram med mycket stark vilja, vill han inte något så vill han inte helt enkelt. När han är uppe i famnen är han hur mysig som helst.
Firefox - Är vår näst minsta gerbil, han är väldigt kaxig för att vara så lite i jämförelse med Dylan, det är ofta han går och börjar småtjaffsa med Dylan. Firefox tycker om att naffsas i mitt hår :P
Vitis (Frodo) är den som gnagar mest på kartong i akvariumet. Han är väldigt snäll också, jag litar mer på honom än på Svartis.
Svartis (Sam) är den "jobbiga" av mina två gerbiler. Ska alltid rymma när de rastas, och bits ibland när jag tar upp honom. Han är den som äter och sover mest.
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se