Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettmat-utfodring
Läst 694 ggr
gerbiil
0

Hur mycket?

Hej.

Jag undrar hur många gånger i veckan gerbiler ska ha mat?

Om man har t.ex. 2 gerbiler ska man ge 2 matskedar i veckan då eller?

Har sökt efter svar men har inte hittat så jag vände mig hit.

gerbiil
0

Ingen som kan hjälpa mej? Rynkar på näsan

Solaika
0

Tålamod :)

Gerbiler ska ha fri tillgång till sitt torrfoder. MINST 1 matsked per dag bör du ge dem. Gärna mer.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

[Tassy]
0

Ja, minst en matsked per gerbil och dag är det som gäller. :)

gerbiil
0

#2,#3 Ojsan! Såg inte att jag hade skrivit vecka :P Jag menade såklart 2 matskedar per DAG.

[Tassy]
0

#4 Ja då har du fattat rätt Skrattande det blir lagom.

Pose-idon
0

Mina äter inte upp så mycket så jag ger dom lite mindre. För det ligger endå kvar även om jag ger dom mindre än 2msk per dag.

//Elin

enbartmalin
0

Jag fyller skålen och bytar när den är tom(endast fröskal kvar)

Hälsningar Malin

Solaika
0

Jag har rätt stora matskålar som jag fyller på 2-3 gånger i veckan beroende på hur tomma skålarna är såklart. Låter det aldrig bli helt tomt dock.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Asa-S
0

#8 Jag gör som du. Vart lite fundersam när jag läste 1 msk per gerbil o dag..FörvånadOj,tänkte jag,skålen är ju oftast full hmm

southdakota
0

Jag brukar fylla på när det tar slut, så att de smakar på allting, istället för bara det godaste. Men jag har märkt att man måste servera vissa saker lite försiktigt. Tex. äggpulver måste begränsas, annars kan de äta massor. (I alla fall mina gör det.)

Asa-S
0

#10 Äggpulvet vet jag inget om men proteiner ska de väl bara ha ett par gånger i veckan? Matskålen är ju torrfodret jag menadeFlört

southdakota
0

#11 Jo, ett par gånger i veckan eller så. Glad

isafisa
0

jag har en stor slev som jag ger med, så brukar ta en slev då och då till varje bur. Man lär sig att känna av det där, jag matar typ varannan dag. Så minns jag inte att jag matade dagen innan så gör jag det då ;)

[Tassy]
0

#13 vi kör på samma metod ;)

Gerbilflicka
0

Jag matar varje dag, en (stangd) hand mat per gerbil.