Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettburar-inredning
Läst 1790 ggr
Emelie-tex
0

Hej, lekhage, vad tycker ni??

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, nu när jag snart ska få hem fler gerbiler så har jag äntligen fått tummen ur och gjort klart rummet, så alla kommer få vara ute 20-40 min varje dag, i det rummet har jag även gjort en lekhage på 1 kvmeter.

Jag ska skicka lite bilder, så komentera helst inte förens jag skriver tack :-)

Men vad tror ni om den vill jag veta, bra/dålig för lite saker/för mycket och har ni mer förslag??

Emelie-tex
0

Fler bilder

Emelie-tex
0

….

Emelie-tex
0

….

Emelie-tex
0

….

Emelie-tex
0

….

Emelie-tex
0

Tack så mycket :-) Nu får ni gärna berömma, kritisera och komma med förslag

Vippelicious
0

Hehe, jag skulle vara glad om sandskålen fick vara bara sandskål om mina gerbiler skulle bo där :P Risken är att det skvätter in tusentals liter spån i sanden, eller att de gräver ur all sand ^^ Det skulle nog mina gjort iaf xP

Sedan tror jag inte att man ska ha tygtunnlar till dem, då de gnager på allt och trådar kan fastna runt deras ben, ner i magen osv.

Annars tycker jag att det är jättefint :D
Och ps. ta mig inte på största allvar, har inte koll på allt så stenhårt som vissa andra! ds.

Medarbetare på fantasy.ifokus

Emelie-tex
0

De kommer ju bara få vara där när jag är med, så de kommer inte få en chans att tugga på tunneln, men jag försöker hitta en billig i hårdplast då denna säckar ihop när de hoppar på den :-P

Va bra att du nämnde sanden, ska nämligen köpa sådana dära godis skålar, som är djupa och ha :-)

Tack för att du svarade !

ivanhoe81
0

plast är väl lika illa med men i lekhage verkar det vara helt oki

en sådan gunga som du har het har våra med, fast vi har bytt ut upphängningskedjorna till lite längre och hängs upp i ett takgaller som vi la över ett akvarium

Pose-idon
0

Jo plast funkar i lekhagar, dom är inte där lika oft aoch får inte samma möjlighet att gnaga. Fint! :)

//Elin

[Katteeen]
0

Vad fint! :) De kommer få det bra hos er :)

Raaata
0

Fint :D

southdakota
0

Jättefint!

Emelie-tex
0

Tack för alla svar :-) då ska jag bara byta ut tunneln och sen bättre sand"bunke" Skrattande

Vippelicious
0

Jag har en glasburk, så att om de gräver skvätter det bara mot sidorna ;) Något jag rekommenderar starkt!

Medarbetare på fantasy.ifokus

burmesee
0

Jättefint :)

Disa, Hollywood's gerbiluppfödning

isafisa
0

va fint :) Tycker det såg bra ut :) Hoppas de kommer ha roligt där sedan (men det är jag nästan övertygad om) :D

annaforsgren
0

Det blev ju jättefint:) dom hoppar inte över kanten?

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Emelie-tex
0

#18 Jo det gör dom upptäckte jag Obestämd Jen jag har gjort tillfälligga väggar av kartond och sånt, det får duga tills jag köpt playwood skivor, sen gör det inget om de hoppar över kanten, för jag har täckt igen alla hål i det rummet. Skrattande

Bijish
0

#19 När jag hör det blir jag lite nervös, vet en tjej som hade det så, hon gick in i rummet och trampade ihjäl en gerbil :<
Men du håller säkert bättre koll, så ta det inte fel. :)

Emelie-tex
1

Mina rymmer ut i rummet titt som tätt, Så jag kollar mig noga för när jag vet att de är i lekhagen :-) Speciellt Minto och Tyr, tycker det är JÄTTE kul att rymma, sen hoppar de tillbaka och "rymmer" igen ObestämdTungan ute