Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettburar-inredning
Läst 720 ggr
Faaaanny
2009-05-25 09:09
0

Fler leksaker??

Hej jag köpte ett par gerbiler igår och jag har ett akvarium till dom jag hade tänkt att ha kutterspån i men när  jag var i djuraffären så övertygade dom min mamma att köpa något annat material som inte luktar så mycket och som man bara har i botten. Och dom ser ganska rastlösa ut och försöker mest ta sej ut (Jag har tunnlar och sånt i buren men räcker det behöver jag flera leksaker?)

burmesee
2009-05-25 10:58
0

Har du något trähus till gerbilerna? Isåfall tycker jag du ska köpa det, själv brukar jag ha ett par hus till mina gerbiler och någon till trägrej plus att de bygger gångar.
Vad är det för slags burmaterial du har, beskriv det! :)

Disa, Hollywood's gerbiluppfödning

Solaika
2009-05-25 13:31
0

Vad är det för tunnlar du har? Du ska absolut inte ha något i plast till dem. Träsaker är toppen i alla dess former. Och det låter som du ska byta till Kutterspån. Kan det vara al eller asp du har? Som små små träbitar? De kan inte gräva i det alls så det är inte att rekommendera om man inte måste ha det för allergiers skull. Annars är ett bra tips massor med toapapper och annat mjukt papper som det kan boa o greja med.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

sissie
2009-05-25 15:14
0

Kokoshus är bra har jag hört. Tänker skaffa det själv till mina. Har trähus just nu. Grova grenar som borrats ur till tunnlar har jag också.

Plastleksaker har jag till mina när de är ute i hagen och springer. Då far de mest runt och tuggar inte. Men inga plastleksaker i buren. Där är det trä som gäller.

Sen så har jag ett par halmbollar till dem också. Fast de tuggar de upp med tiden så de håller inte så länge.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Faaaanny
2009-05-25 20:35
0

Jag har botten materialet för alergins skull så då skall jag nog inte byta. Jag har toa rullar och trä tunnlar.

Faaaanny
2009-05-25 20:40
0

Jag har ungefär som små träbitar fast dom är ganska mjuka och lätta att bryta isär..

Och tack alla!!! Glad

[Tassy]
2009-05-25 20:56
0

Ja, då är det ju rätt burmaterial du har om du är allergisk.

I med massa papper, rör, tunnlar i trä och kartong. Glad