Springa lösa? :)
Hehe, nu är jag här igen. Känner att jag vill få upp aktiviteten lite mer, då jag hänger här inne 24/7 så, tja, nu kommer det en till fråga!
När ni låter era gerbiler springa lösa på golvet, hur länge gör ni det? Och hur gör ni med allt skräp som följer med? Mina bajsar nämligen överallt :P
Medarbetare på fantasy.ifokus
Jag låter mina vara ute i kanske en halvtimme eller så :) Sen blir jag typ tvungen att dammsuga =P
Jag hade rastgård förut men jag ska skaffa en anna bättre. Jag vågar inte ha mina på golvet för man har inte kolla på vart dom är/gnager på och om dom hittar nåt hål så kan dom försvinna.
//Elin
En halvtimme har ocksa. Forutom de ganger jag rakar somna over laxbockerna! Da har det rakat bli 3 timmar och sen vaknar jag av att en gerbil sitter pa mig och stirrar mig i ogonen…
#3 Haha emma då. vilken tur att dom väcker dig 
//Elin
Det var mest Ares och Chanel som brukade bli sadar "jaha, varfor sover du?" Ar man en Raggsocka borjar man boa i mattes garderob istallet. 
Jag låter mina springa lösa i hallen under någon kvart, längre i sängen, där är det lättare att hålla koll.

Ca en halvtimme här med. Vi har antingen köksgolvet eller duschkabinen till rast gård. Och i köket går ju också vår kanin, så det brukar bli en hel del skuttande här. Fröknarna Penny och Candy brukar dock nosa Molle (kaninen) i rumpan och det är inte så uppskattat, men vem vet, de kanske lyckas bita honom i rumpen?
#6 När dina 2 var små hade jag dom på sängen så sdåg jag at en smet ner så kollade jag under sängen då var dom ca: 5st där under så fick jag samla in dom. xD
//Elin
Ibland får de springa i min "gerbilsoffa" eller på skrivbordet eller på golvet, förut fick de också springa på sängen men det blev inte så populärt hos mamma efter de råkade gnaga sönder ett fint(?)X) örngott.
Och som de flesta får mina springa 30-50 minuter, när de springer på golvet brukar jag ställa för några lådor eftersom jag inte har någon dörr till mitt rum så de inte smiter.
När de springer på skrivbordet brukar jag låta en pappersbit ligga vid sidan så jag kn torka upp när de bajsar eller kissar, på golvet dammsuger jag efter dem och i soffan letar jag och plockar upp med lite papper. :)
Disa, Hollywood's gerbiluppfödning
#8 Haha, det är ganska svårt att hålla koll när de är så små och snabba. 

hur ofta har ni dom lösa? Några ggr i veckan eller varje dag? :)
#11 Jag har mina ute varannan dag :)

#11 Jag motionerar mina i badkaret varje dag, då de kan få springa där samtidigt som jag har lekstund :) Enda stället där det är ok att de bajsar och kissar ;)
Medarbetare på fantasy.ifokus