Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettburar-inredning
Läst 1411 ggr
[jakke94]
0

Spån från Ö&B

jag ska i framtiden köpa gerbiler och då är man ju nyfiken på typ allt :P

idag när jag var på öb och skulle köpa hundgodis så såg jag att dem även sålde spån, jag hade bråttom så läste ej så mycket men den vr dammfri och det såg ut som vanlig spån och det var till kaniner och gnagare, det kostade 11 kr fast såg ut att vara ganska lite i den :P

någon är som använder det eller har annan erfarenhet ? :)

Solaika
0

Det funkar säkert men jag skulle få köpa så många om jag skulle använda det. Det går åt minst 800 liter här när jag städar numera.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

[Tassy]
0

#1 himmel och pannkaka, hur många liter är det i en bal från granngården? Förvånad

Solaika
0

#2 400 :)

Does it become a walk?

/Ida

burmesee
0

Om det är vanligt spån borde det väl funka med ÖB spån ;)

Ooh my goosch Ida! Du kanske borde gör nån deal med någon bonde som hästägare brukar göra XD

Disa, Hollywood's gerbiluppfödning

Solaika
0

Haha, fast jag städar ju bara en gång i månaden ungefär o då går det två balar från Granngården så det är inte så farligt ;)

Does it become a walk?

/Ida

Pose-idon
0

#1 Du behöver läskigt mycket spån Cool

//Elin

Zaphix
0

#5 Dina gerbiler gör av med lika mycket spån som min häst.. Sjukt. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

fridelfina
0

Vad kostar spånet på granngården då?

Zaphix
0

80 kronor balen har jag för mig.

Min och Dackes blogg

Solaika
0

#6 Jag har ett kar på 1125 liter, två på 250 liter, ett på 240 liter, ett på 200 liter och ett på 160 liter.. så ja, det går åt lite spån här :P Skulle säkert kunna göra av med närmare 1200 liter spån oxå egentligen :P

#7 Du städar oftare än jag hoppas jag ;P

#8 89:- /bal tror jag det är numera.. Det har blivit dyrare.. förut gav jag 72:- Men det är bristvara tydligen..

Does it become a walk?

/Ida

Zaphix
0

Jo, har blivit riktigt dyrt med spån, kris på spån över landet. Det byggs lita, och av det spån som finns görs pellets.. Trist.

Min och Dackes blogg

Solaika
0

Vad i det här landet är det inte kris med.. jo, dataspelsbranchen går det tydligen kanon för..

Does it become a walk?

/Ida

[Tassy]
0

Här går det alltså åt 400L per städning då :)

Solaika
0

När jag tänker efter så ska jag nog köpa tre balar nästa gång det är städdags.. eftersom det går drygt en bal bara i stora karet.. typ 1,5 där.. och drygt en på resten av burarna ja..

Does it become a walk?

/Ida

Vikke
0

går ca 1.5 till 2 balar hos oss per månad, då har vi 6 akvarium mellan 100-165 liter, 2 samlor (130 och 65) en maxiduna till hamstern och en kaninbur ^^. Köper dock på en lokal såg och där finns det alltid spån och det går på jag tror det är 50-60 kr/bal

//

Vikke Medarebetare på Hockey.ifokus

Norrskens Gerbiluppfödning