Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettmat-utfodring
Läst 1578 ggr
southdakota
0

Varm eller kall?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ska barnmat ges varm eller kall? Har alltid gett kall hittills men läste någonstans att man ska värma den först.

[ElisabethYL]
0

Ger alltid min barnmat kall, men helst inte direkt ifrån kylskåpet… Låter den gärna stå framme 5-15 min innan jag ger den, men jag är ju ingen expert så du ska nog inte lyssna för mycket på mig… Oskyldig

[Tassy]
0

fingervarm eller kall går lika bra. Huvudsaken är att de inte bränner sig. :)

southdakota
0

Tack för era svar! Glad

Men ska man köra i mikrovågsugnen först eller servera direkt från barnmatsburken utan att värma?

sissie
0

Jag skulle inte värma i micron för det blir lätt ojämn värme väldigt lätt och extremt heta fläckar. Ställ den varmt istället en stund.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

[Tassy]
0

Annars kan man ju bara röra om efter micron och tempa med t.ex. lillfingret. ;) det är nån ynka sekund som behövs för att få en så liten klick mat varm gissar jag på, jag har aldrig provat. Det enda mina får varmt är havregrynsgröt, då får de en del av mattes frukost ;)

Solaika
0

Jag har mina barnmatsburkar stå i rumstemperatur och ger det så. Men det går o andra sidan åt typ en hel burk varje gång alla mina får så jag behöver aldrig spara något i kylen :P

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

burmesee
0

Jag lägger min barnmat i sådanna där isformer och ställer in i frysen i en plastpåse så att inte smaken försvinner. Sen när gerbilerna ska få så tar jag fram ett par kuber och värmer dem 10 s i taget i en micro, efter bsrje gång rör jag runt i maten för att fördela värmen.
När det är värdig värmt låter jag det stå och svalna innan gerbilerna får smaska!:D

Disa, Hollywood's gerbiluppfödning

[Tassy]
0

#7 Smart idé om man inte har så många gerbiler så de smaskar i sig en hel burk varje gång :) Så slipper man slänga massa mat, för de gåller sig ju så kort tid när burken är öppnad :/

Solaika
0

#8 Om man inte har 19 gerbiler menar du ;)

Does it become a walk?

/Ida

[jakke94]
0

jag visste inte att man kunde ge dem barnmat ? :P är inte det typ kladdigt ?? hehe nu är jag ju ingen expert på gerbiler alls men fåglar ska ju helst inte äta kladdiga saker vad jag hört :P

southdakota
0

#10 Det går bra, mina älskar det. Skrattande

Solaika
0

Du kan ge dem all barnmat som inte är kryddad och fruktpuréer som inte innehåller stenfrukter.

Does it become a walk?

/Ida