Hmm, fråga!
Nu har jag varit klantig och behöver lite tips. Häromdan köpte jag ny mat till mina små, Men jag köpte fel sort (fråga inte hur, haha)… Nu har jag någon sorts lyxblanding som innehåller mycket solrosfrön. Den innehåller även lite Jordnötter och pumpafrön, men inte såå mycket av dem.
Borde jag:
* åka och köpa helt ny mat, och bara ge dem denna blandning 1 gång i veckan eller så, eller
* ska jag sortera ut i princip alla solrosfrön och lite pumpafrön och jordnötter?
Den innehåller ju såklart även annat som de flesta "nyttiga" blandingar jag haft innan innehåller, så det är inte bara godis.
Keep in mind att mina råttor är aktiva :)

Nevermind me; jag åker och köper ny. Känns mycket bättre så. :)
Nej men så länge de håller sig i god form och inte blir feta så kan de äta av den maten. Håll ett öga på dem bara :)
Själv har jag faktiskt sån mat i foderblandningen till mina pojkar, tillsammans med lika mycket fullkost, pellets och havregryn… (d.v.s. 25% av varje)
Kanske du kan göra något liknande???

Jo, det är ju mycket möjligt. som Tassy sa, sålänge de hålls i god form och jag håller koll på dem så :)

Vi blandar alltid ut 25% "färdigblandad" (pretty pets) med ca 75% Sunt och Gotts naturella müssli. Så lägger vi till lite ärtplättar och ev johannesbröd också.
Om du blandar ut din lyxblandning så sätt späds ju fröna ut och det blir inte så mycket frön till varje måltid.