Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettavel-uppfödning
Läst 695 ggr
Pose-idon
0

Hur ska jag göra?

Det blev ju inte så bra med Julias kull. 3 ungar dog, jag vet inte om det blev flera som överlevde men vi har inte sett något. Nu undrar jag om jag ska satsa på en till kull efter henne. Men ska jag använda Helmer igen fast det blev tokigt eller ska jag satsa på att få låna in en annan hane.

Mitt mål med den här kullen var ju trevliga och mysiga gerbiler med g. Så om jag skulle låna en hane skulle det ju vara trevligt med en g eller g-bärare. Fast det är ju inte det viktigaste FÖRSTÅS. Tempramentet 'är ju då det allra viktigaste.

Nån som har ett tips?

//Elin

Emelie-tex
0

Får jag bara fråga vad g. är :-)

Pose-idon
0

#1 g är den gråa genen Glad

//Elin

Emelie-tex
0

Aha :-) Då fattar jag. :-P

Pose-idon
0

#3 typ Grey agouti, Slate. Dom som även har e (gula genen) är Polar fox och Silver nutmeg (som även har a = färgad mage) Fast nu är det lite OT :)

//Elin

[ElisabethYL]
0

Själv skulle jag nog kolla om någon har en lämplig hane att låna in…

Emelie-tex
0

Ja tyvärr kan jag inte hjälpa dig. De enda hanarna jag har som har vettigt temprament, kommer från en djuraffär och jag vet inte om de har G genen. . .

Duracells-Gerbiler
0

Jag har en jätte trevlig hane som bär på g. Men jag bor ju ganska långt bort från dig =P (Skåne).
Lycka till i alla fall :)

Pose-idon
0

#7 Det var synd, annars är jag ju intresserad såklart :)

//Elin

Duracells-Gerbiler
0

#8 Ja, om vi hade kunnat fixa transport och sånt hade du självklart fått låna honom ;)