Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettavel-uppfödning
Läst 1537 ggr
Emelie-tex
0

Hej vad tror ni om detta??

Hej,

jag har en kompis som fött upp gerbiler, hamstrar och marsvin. Nu kan inte hon längre föda upp djur hemma pga att hennes mamma inte tål varken höt eller spånet (hon har tidigare bott hos sin far) hon har inga djur kvar längre då hon sålde dem.

Men hon vill fortfarande hålla på med djur. Vad tror ni om att starta uppfödning tillsammans?? Hon har all kunskap, jag har lite kunskap, plus mycket plats, stabil ekonomi och tid. . .

Vad tror ni om detta?? Bra eller dåligt?

Jag har ju själv haft gerbiler i 1 (ungefär år) och tidigare hamster i 3 år. Så jag är inte nybörjare. Sen kommer det ju ta ett tag att hitta rätt avelsdjur (med tanke på att jag inte har några) och allt det.

Solaika
0

Det måste ni bestämma själva. Men jag tycker att du ska se till att du läser på ordentligt så att du oxå kan. Man behöver kunna ifrågasätta lite om något känns tveksamt. Sen tycker jag det är bra om ni reggar er i en förening o så där oxå. Och då ska ni komma på vilken som passar er båda bäst. Så det är lite att fundera över. Sedan ska ni hitta bra avelsdjur oxå.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Emelie-tex
0

Ja det är väl 1 år man ska vara medlem för att få regga uppfödning?(om jag minns rätt) och det känns som en bra tidsperiod :-)

Solaika
0

Ja, det låter bra att du tänker så :)

Does it become a walk?

/Ida

Emelie-tex
0

Jo men det är inga problem att man är två då? för även om jag hinner lära mig tänkte jag att hon har ju ännu mera kunskap :-)

Solaika
0

Nej, om man väljer att samarbeta är ju upp till var och en. Går ni uppfödarkurs tillsammans o reggar er tillsammans så ser jag inte varför det skulle vara något problem. Inte för oss i SGS iaf.

Does it become a walk?

/Ida

Emelie-tex
0

Okey va bra :-) då ska jag prata mer med henne till veckan och se om hon verkligen vill. Sen blir det till att plugga för min del. Och bli medlem :-)