Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 1427 ggr
Duracells-Gerbiler
0

Introducera Gerbiler

Var specis inne och läste på SGFs nya hemsida, under introducera gerbiler så står det:

Området får definitivt inte vara neutralt eftersom man då förstör allt man ville uppnå med den delade buren, att djuren känner att området tillhör dem båda.

Men på andra sidor jag har läst på så har det stått att den nya buren ska vara neutral och inte lukta gerbil.
Och det är så jag har satt ihop gerbiler.

Så på vilket sätt ska man egentligen göra?

Vippelicious
0

För mig gick det åt helvete mellan två hanar på en neutral plats, så jag vet inte :F

Medarbetare på fantasy.ifokus

southdakota
0

Jag har alltid låtat mina träffas på en neutral plats utan problem, men vet tyvärr inte vilket som gäller nu.

Duracells-Gerbiler
0

#1 Ok.
#2 Ja, det har ju gått jätte bra för mig med.

[Tassy]
0

Det här med neutral plats är väl den mest beprövade metoden. Men vitsen med delad bur är ju att man ska vänja dem vid varandras doft, så det ska inte göra varken till eller från att de sedan får träffas på den platsen utan galler. Däremot gör man situationen osäkrare genom att låta dem mötas på en neutral plats.

Men samtidigt tycker jag personligen att går de inte ihop på en neutral plats så behöver de mer tid att lära sig känna igen och acceptera varandras doft.

Solaika
0

Neutral plats eller att ta bort avdelningen i den delade buren. Det skiftar lite hur jag gör beroende på gerbilerna. Men oftast neutral plats och i övrigt måste jag säga samma som Tassy. Går det inte på neutral plats är de inte redo för att sättas ihop.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Duracells-Gerbiler
0

Tack så mycket för svarenSkrattande