Lägg ner när det går som bäst?
Ska man lägga ner när det går som bäst?
Jag har fött upp länge nu och jag älskar både mina gerbiler och uppfödningen och det går verkligen bra nu, får alltid fina gerbiler i kullarna med perfekt temperament (enligt mig), och detta är ju alltid det jag strävat efter som uppfödare. Jag har kämpat jämsides med gymnasiet för att få det att gå ihop, men nu är orken slut och tiden försvinner. Jag tycker verkligen det är kul, men ska man fortsätta när man inte har tiden man behöver med gerbilerna? Då blir man mer o mer osäker på sig själv om man gör rätt och verkligen är värd de guldhjärtan man har hemma, är man en tillräckligt bra uppfödare?
Tänkte höra om de finns andra uppfödare/fd uppfödare här som känt lika dant och fattat ett beslut, vad tog ni för beslut och känns det fortfarande rätt?

Men nej! Du får ju inte lägga ner. Nån dag vill jag ju köpa mig en Kimmiegerbil o få in i min avel. Du avlar ju precis så som jag vill :) Förstår om du inte orkar, men du kanske man minska ner lite så länge då?
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

Jo, jag har för många gerbiler hemma, men har haft 9 ute på annons hur länge som helst, men tyvärr är de utan stamtavla osv så det är ingen som vill ha dem. Sen står jag med 4 gerbiler kvar från senaste kullen när jag bara skulle behålla en, tack vare oseriösa köpare. Det är lite det jag är trött på, jag förstår att man får ta baksmällar när man säljer kullar men att folk är så oseriösa och "ändrar" sig precis innan köpet, då är de helt plötsligt någon som är allergisk osv.
Men jag ska inte ta någon kull på ett tag, försöka sälja av, får nog tyvärr sälja en del avelsmaterial också för jag har för många urfina avelsgerbiler hemma, alla som passar i min avel. Jag får försöka se om jag kan hitta reservtanken i mig :) Tyvärr är det ju ett bra tag som jag känt såhär
Men hoho, jag vill också ha Kimmiegerbiler till min avel, men jag måste bli av med mina omplaceringar först innan jag kan ta in nya djur :)
NEJ! Du vet att jag blir gaaalen om du lagger ner! 
Du ar ju min favvouppfodare, Kimmie. Och den som varit min favvo langst!
Jag kanner sadar lite da och da men istallet for att lagga ner tar jag en paus. Omplacerar lite djur, ser till att planera, planera, planera… Det ar det viktigaste sa man kanner att man har kontroll helt enkelt.