Ointresserade, haha
Hej!
Haha, jag har kommit på att jag skämmer bort mina gerbiler med vad det gäller spån osv. Jag har gett dem ett jättestort hus som de fullkomligt ÄLSKAR! I huvudsak är det ett kaninhus, men jag tog bort den bakre väggen och ställde den mot sidan på min SAMLA-låda, och på så sätt kan jag se de små änglarna busa och sova i sitt toapapper :) Väldigt gulligt faktiskt!
Sedan har de massa småhus, pinnar osv vilket gör att min hand är sjukt ointressant! Jag vill inte heller muta dem med för mkt solrosfrön, då en av mina ser lite tjock ut, fast väger 80 gram.
Så frågan är alltså, finns det något man kan göra med sin hand så att de blir intresserade? Visst, de luktar på den, sedan fnyser de lite som typ, "Var det allt?" och fortsätter gräva, eller vad de nu gör :P
Skulle bli glad för svar :)
Ps. Det är inte så att de är rädda för mig, bara lite svårt att få tag i dem, men de fullkomligt älskar att vara ute på äventyr så jag förstår inte riktigt :O d.s
Medarbetare på fantasy.ifokus
Solrosfrön i handen fungerar nästan alltid. 
hmm knepigt, du kanske kan prova med annat gotta? Typ torkade bär eller så, sen är vissa kinkiga menmen … Kommer inte på nå mer just nu i skrivande stund…
#2 Fråga: Kan man torka sånt som man även kan ge färskt ?
//Elin
#3 Det borde väl gå, eller? För tex. morötter brukar jag ge både torkade och färska. 

#3 Absolut :)
#0 Testat vetegroddar? Det är inte så farligt onyttigt och ofta MYCKET uppskattat :)
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
Ja, vetegroddar är en av favoriterna här hemma. Dom verkligen älskar det! :)

Tack för svaren alla :D Ska genast bli ;) Dum obildad fråga: Vetegroddar, är de färska eller torkade? :P
Medarbetare på fantasy.ifokus
#7 Torkat. Finns bland ströbröden oftast i mataffären ;)

Ja, eller bland mjöler och gryner.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida